صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

شانس پورتو برای قهرمانی بیشتر شد
مسیر 4 ساله طارمی برای آقای گلی
پس از پوکر طارمی در آخرین بازی پورتو در لیگ برتر پرتغال و رسیدن به صدر جدول آقای گلی، سایت «گل پوینت» پرتغال با انتشار آماری به ارزیابی عملکرد مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در 4 فصل حضورش در این رقابت‌ها پرداخت که در آن آمده: «طارمی از زمان ورودش به لیگ برتر پرتغال در فصل 2020-2019 نشان داد که گلزنی قهار است. ستاره ایرانی با پیراهن ریوآوه در اولین فصل حضورش در لیگ پرتغال با 18 گل‌زده در رده دوم بهترین گلزنان فصل ایستاد. طارمی بعد از درخشش در ترکیب ریوآوه راهی پورتو شد. ستاره ایرانی در اولین فصل حضورش در ترکیب اژدها 16 گل به ثمر رساند و در رده سوم بهترین گلزنان فصل 2021-2020 قرار گرفت. ستاره سابق پرسپولیس در دومین فصل حضورش در پورتو آمارش را بهبود بخشید و موفق شد به 20 گل‌زده برسد ولی نتوانست جایزه آقای گلی را کسب کند و در رده دوم ایستاد. طارمی در این فصل (2023-2022) تاکنون و در یک هفته مانده به پایان لیگ با 21 گل‌زده صدرنشین بهترین گلزنان است و راموس ستاره بنفیکا با 18 گل‌زده در رده دوم قرار دارد. اگر در هفته پایانی اتفاق خاصی نیفتد، طارمی آقای گل لیگ پرتغال می‌شود.» طارمی در ارزیابی فنی سایت گل پوینت، در طول 4 فصل حضورش در لیگ پرتغال با کسب نمره 6.68 از 10 عملکرد رضایتبخشی از خود در این لیگ اروپایی به‌جا گذاشت. گفتنی است در هفته سی و سوم لیگ پرتغال، اسپورتینگ به مصاف بنفیکا رفت و در دربی جذاب لیسبون به تساوی 2-2 رسید. بنفیکا صدرنشین پرتغال با این تساوی 84 امتیازی شد تا تکلیف قهرمانی به هفته بعدی و پایانی کشیده شود. پورتو اکنون با 82 امتیاز این شانس را دارد تا در صورت برد و با باخت بنفیکا قهرمانی را تجربه کند. بنفیکا در هفته پایانی میزبان سانتاکلارا، تیم قعرنشین و سقوط‌کرده لیگ پرتغال است و پورتو باید با ویتوریا، تیم پنجم جدول رقابت کند. با این حال همچنان یاران طارمی امید به قهرمانی دارند و باید دید چه اتفاقی در هفته بعدی یعنی شنبه آتی رخ خواهد داد. نکته دیگر این مسابقه عدم گلزنی راموس و ماریو 18 و 17 گله بود. اکنون طارمی با 21 گل‌زده، آقای گل و مدعی اصلی کفش طلای پرتغال است.

 

قایدی دوباره در رادار اماراتی‌ها
مهدی قایدی ستاره استقلال در این فصل از لیگ‌برتر کشورمان 12 گل به ثمر رساند و در یک‌قدمی آقای گلی لیگ قرار گرفت ولی در نهایت مغانلو مهاجم سپاهان با 13 گل  این جایزه را کسب کرد. نکته‌ای که درباره قایدی وجود دارد این است که او به صورت قرضی از باشگاه شباب‌الاهلی به استقلال آمده است و این باشگاه حالا باید تکلیف این بازیکن را مشخص کند و با باشگاه شهر دبی وارد مذاکره شود. در این میان سایت «اسپورت» امارات با انتشار آمار فوق‌العاده قایدی با پیراهن استقلال در لیگ ایران ابراز امیدواری کرد مدیران باشگاه شباب‌الاهلی این ستاره ایرانی را در فصل آینده به لیگ امارات برگردانند. قایدی در بازی آخر لیگ مقابل تراکتور کولاک کرد و موفق به هت‌تریک شد.

 

آزمون امیدوار به کسب سهمیه
در هفته سی و سوم بوندس‌لیگا آلمان، بایرلورکوزن در خانه به مصاف مونشن‌گلادباخ رفت و به تساوی 2-2 رضایت داد. بایر لورکوزن در حالی این مسابقه را با تساوی به پایان برد که تا دقیقه 90 با نتیجه 2 بر یک از حریف خود پیش بود ولی در لحظه پایانی اشتیندل کار را به تساوی کشاند. سردار آزمون در این بازی در ترکیب لورکوزن حضور نداشت و از دقیقه 67 وارد زمین شد و عملکرد متوسطی داشت. لورکوزن با این تساوی 50 امتیازی شد تا در رده ششم قرار بگیرد و برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا همچنان امیدوار بماند. ولفسبورگ و فرانکفورت با 49 و 47 امتیاز می‌توانند به رده ششم صعود کنند و راهی لیگ کنفرانس اروپا شوند. لورکوزن در هفته پایانی میهمان بوخوم است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی