صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث کوتاه

برق گرفتگی مرگبار
مادر و دختر سقزی
برق گرفتگی جان مادر و دختر سقزی را در بانه گرفت. کمال خدری فرماندار بانه از فوت 2 نفر بر اثر برق گرفتگی خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه مادر و دختری سقزی در خیابان انقلاب این شهر بر اثر اتصال دستگاه کارواش خانگی دچار برق‌ گرفتگی شده و جان خود را از دست داده‌اند. وی افزود: مادر 45 ساله مشغول نظافت حیاط خانه خود بود که بر اثر اتصال دستگاه کارواش خانگی دچار برق گرفتگی می‌شود و در ادامه دختر17 ساله که متوجه این حادثه شده برای کمک به سراغ مادرش می‌رود اما از آنجا که برق از پشت کنتور گرفته شده بوده، مهار نمی‌شود و هر دو فوت می‌کنند. فرماندار شهرستان بانه افزود: پس از این واقعه، کودک دبستانی‌شان که از مدرسه بازگشته، متوجه فوت مادر و خواهرش در حیاط شده و پس از داد و فریاد زدن و درخواست کمک، همسایه‌ها به کمک می‌آیند و متوجه این وضعیت می‌شوند. متأسفانه پدر این خانواده نیز در زندان به سر می‌برد.  وی بیان کرد: پس از انجام کارهای پزشکی قانونی، جنازه مادر و دختر به روستای ایرانخواه سقز اعزام و به خاک سپرده شدند.
 
سرقت‌های زن جوان با شگرد بیهوشی
 زن جوان با شگردی خاص پس از بیهوش کردن سوژه‌هایش در قم دست به سرقت می‌زد. سرهنگ جعفر عباسعلی‌پور رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه در یک بیمارستان با زن جوانی آشنا و در ادامه پس از تعارف و خوردن نسکافه بیهوش و طلاجات وی سرقت شده است، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه در محل سرقت و محیط پیرامونی تصویر سارق را در دوربین‌های مداربسته به دست آوردند و تلاش برای دستگیری متهم آغاز شد. رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: در ادامه با انجام اقدام‌های پلیسی سرنخی از حضور متهم به دست آمد و کارآگاهان متهم را با هماهنگی مقام قضایی در خانه‌اش دستگیر کردند. عباسعلی‌پور افزود: پس از دستگیری این زن جوان، تصویر وی در چندین صحنه سرقت به روش بیهوشی در مناطق دیگر شهر در سال گذشته و جاری نیز استخراج شد که در موردی زن جوان در مسجد جمکران خانم زائری را نیز با شیوه دوستی سوار بر خودرو کرده و پس از بیهوش کردن مالباخته وی را در بیمارستانی رها می‌کند و طلاجات وی را به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان به سرقت می‌برد. وی اضافه کرد: در نهایت متهمه همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.
 
مرد اصفهانی باعث جریمه شدن خودروهای دیگر شد
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: راننده خلافکاری که با تغییر عدد یک پلاک خود باعث صدور جریمه برای یک خودروی مشابه دیگر شده بود با رصد هوشمندانه کارشناسان این پلیس شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد. محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: در پی اعتراض یکی از رانندگان به صدور جریمه‌های خودروی خود موضوع توسط کارشناسان پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که راننده دیگر برای فرار از جریمه شدن با تغییر عدد پلاک خودروی خود باعث صدور جریمه ۱۵ میلیون ریالی برای خودروی مشابه دیگر شده است. وی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات شناسایی راننده خلافکار در رصد هوشمندانه مأموران پلیس راهور قرار گرفته و در نهایت با کمک دوربین‌ها و سیستم‌های هوشمند این پلیس راننده سمندی که با چسب برق نسبت به تغییر عدد ۱ پلاک خودروی خود به عدد ۸ اقدام کرده بود شناسایی و به این پلیس احضار شد. محمدی با بیان اینکه راننده متخلف سابقه‌دار بوده و با چنین اقدام ناپسندی باعث تضییع حقوق شهروندان می‌شده است، خاطرنشان کرد: خودروی سمند توقیف و راننده آن مکلف به تسویه حساب تخلفات صادرشده برای پلاک خود و پلاک فرد شاکی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی