صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

تبریک تولد ایرج طهماسب، تشکر معاون فرهنگی از ناشران حاضر در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب، طلب سلامتی برای فردوس کاویانی، تشویق مارتین اسکورسیزی در کن و... از جمله مطالب مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

تبریک تولد آقای مجری
30 اردیبهشت‌ماه سالروز تولد ایرج طهماسب مجری، کارگردان و خالق شخصیت‌های عروسکی ماندگار مجموعه کلاه قرمزی و پسر خاله است. او این روزها مجموعه «مهمونی 2» را از یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی در حال پخش دارد. نازنین شعبانی یکی از صداپیشگان شخصیت‌های عروسکی این مجموعه با نام کته، با انتشار تصویری از ایرج طهماسب در مجموعه «مدرسه موش‌ها» تولد او را تبریک گفته است. ایرج طهماسب در سال ۱۳۶۰ در «مدرسه موش‌ها» به‌عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه عروسک «دم‌باریک» با مرضیه برومند همکاری داشت.

تشکر معاون فرهنگی
یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب با انتشار پیامی در توئیتر از ناشران حاضر در این دوره از نمایشگاه تشکر کرد. او نوشته است:«از ناشران محترم که در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردند و از مردم فرهنگ‌دوست ایران که استقبال کم‌نظیری داشتند، صمیمانه تشکر می‌کنم. قدردان زحمات همکاران پرتلاشم هستم و از کاستی‌ها عذرخواهم.»

طلب سلامتی برای بازیگر خاطره‌ساز
فردوس کاویانی چهره روز فضای مجازی در روز گذشته بود. پس از اینکه زهره حمیدی در گفت‌وگویی به وخامت وضعیت جسمانی این بازیگر پیشکسوت و خاطره‌انگیز اشاره کرد، اهالی سینما و تلویزیون در پست‌های اینستاگرامی با انتشار تصویر این بازیگر از مردم خواستند برای سلامتی او دعا کنند. علاوه بر آثار سینمایی مطرح همچون اجاره‌نشین‌ها، بانو، میکس و سگ‌کشی؛ همسران و آژانس دوستی از سریال‌های محبوب دهه 70 از آثار خاطره‌ساز این بازیگر است.

10 دقیقه تشویق ایستاده مارتین اسکورسیزی
تشویق 10 دقیقه‌ای فیلم «قاتلین ماه کامل» تازه‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی یکی از ویدیوهای وایرال شده روز گذشته فضای مجازی بود. این فیلم با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو شنبه‌شب برای اولین‌بار در جشنواره کن رونمایی و با استقبال حاضرین در سالن و منتقدان همراه شد.

حماسه‌ای برای وطن‌پرستی
فریبا کوثری که این روزها در نقش کتایون نمایش موزیکال «هفت‌ خان رستم» را روی صحنه دارد، در صفحه اینستاگرام خود از اجراهای ویژه این نمایش به کارگردانی حسین پارسایی خبر داده است. او در متنی با عنوان «هفت خان اسفندیار؛ حماسه‌ای برای وطن‌پرستی» اعلام کرده است این نمایش در اجرای ویژه خود‌ از یکم تا دوازدهم خرداد ساعت 19:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

تابلویی که یک روزه خلق شد
حسن روح‌الامین هنرمند نقاش که همزمان با مناسبت‌های آیینی و مذهبی اثر جدید خلق می‌کند و آثارش همسو با ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است، همزمان با سالروز تولد حضرت معصومه(س) تصویری از طرح‌های قدیمی خود را بازنشر کرده است. این تابلو مربوط به ورود حضرت به شهر قم است که آن طور که روح‌الامین گفته یک روزه و در کنار ضریح مقدس حضرت معصومه(س) ترسیم شده است. او در ضمیمه این تابلو این شعر را نیز منتشر کرده است:«الا ای دختر موسی که عیسی زنده می‌سازی/ دخیلم گوشه چشمی بنده از خاک کمتر را»

جستجو
آرشیو تاریخی