صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

نظر اهالی حوزه نشر درباره نمایشگاه کتاب ... را در فضای مجازی امروز بخوانید.

اهالی فرهنگ از نمایشگاه کتاب چه می‌گویند؟
علی محمد مؤدب با انتشار مطلبی از صفحه مجازی مؤسسه فرهنگی‌هنری شهرستان ادب، درباره نمایشگاه کتاب با عنوان «چند دلیل برای اینکه «فصل توت‌های سفید» را در نمایشگاه کتاب از دست ندهید!» نوشته: «مهم‌ترین ویژگی رمان تازه انتشاریافته انتشارات شهرستان ادب، یعنی «فصل توت‌های سفید» نوشته عذرا موسوی، تسلط نویسنده به صحنه‌آرایی است. موسوی در صحنه‌های این رمان با تمرکز بر قهرمان داستان، صحنه را به نمایش می‌گذارد. قهرمان که زنی جوان به نام فروغ است، تقریباً در تمام صحنه‌ها حضور داشته که یا کنش اصلی صحنه را پیش می‌برد یا ناظر بر کنش اصلی است. به هر حال اگر دوست دارید در میان تصویرهای رنگی، پرتحرک و قصه‌گو سیر کنید، پیشنهاد صاحب این قلم این است که روایتِ «فصل توت‌های سفید» را بخوانید و احتمالاً چند روزی را در میان این تصاویر سیر و سیاحت کنید و لذت ببرید.»
محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان، به بازدید مقام معظم رهبری از سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران اشاره داشته و در صفحه مجازی‌اش نوشته: «دیدار آقا از نمایشگاه کتاب دلگرمی برای اهالی نشر و کتاب است. ‏ولی ای کاش این مسیر دیدار طوری تنظیم می‌شد که ایشان چند تا از ناشران بخش خصوصی و حزب‌اللهی رو هم می‌دیدند؛ ‏تا کی سوره مهر و جمکران و به‌نشر و معارف و پژوهشگاه؟ ‏در بخش خصوصی نشر اتفاقات بزرگی داره می‌افته. ناشرانی که روز و شب اون را به هم دوخته‌اند تا بخشی از بارهای روی زمین مانده و مغفول انقلاب رو به اندازه خودشان بردارند و به مقصد برسانند. جوانان مؤمن انقلابی که اگر وارد خیلی از کارهای دیگر می‌شدند الان شاید موقعیت اقتصادی بالاتری داشتند. ولی خب در این جریان آمده‌اند و مانده‌اند تا شاید بتوانند بخشی از ناراحتی‌ها و رنج‌های ایشان درباره کتابخوانی رو کاهش بدهند. همان‌گونه که آفت اقتصاد کشور، دولتی بودن آن است. ممکن است آفت فرهنگ نیز همین دولتی بودن بشود.»
یوسف علیخانی هم به نمایشگاه کتاب تهران و چاپ‌های جدید دو کتابش «چاپ سوم زاهو و چاپ شانزدهم بیوه‌کشی» اشاره کرده و نوشته «ممنونم که هستید. ممنونم کتاب می‌خوانید. ممنونم با چشم‌های پر انرژی و کلمه‌های مهربان به نمایشگاه کتاب تهران می‌آیید و به ما زندگی دوباره می‌دهید. ممنونم و مبارکای شما.»
جستجو
آرشیو تاریخی