صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۶

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور:

ورود فرزندان بهزیستی به خانواده‌ها آسان می‌شود

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اعلام این مطلب که اکنون ۳۸ هزار خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: قرار است از شیوه‌های دیگری برای خروج کودکان از مراکز و ورود آنان به خانواده حتی به صورت موقت بهره گرفته و ورود فرزندان بهزیستی به خانواده‌ها آسان شود.
سعید بابایی به ایرنا گفت: اولویت، ورود سریع‌تر کودکان به خانواده‌ها به صورت فرزندخواندگی، امین موقت یا خانواده میزبان است و به تدریج پروتکل‌های ورود به خانواده در این موارد ساده‌تر می‌شود. شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مذکور در حال نگارش است و تا سه ماه دیگر اجرایی خواهد شد.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۶۱۶ خانه نگهداری کودکان و نوجوانان در نگهداری هشت هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و علاوه بر این تعداد، حدود یکهزار کودک نیز در ۳۳ شیرخوارگاه سراسر کشور نگهداری می‌شوند.
بابایی تصریح کرد: ۹ هزار و ۳۷۲ خانواده در سال ۱۴۰۱ برای فرزندخواندگی ثبت نام کردند که با احتساب آمار تجمیعی سه سال اخیر، تعداد متقاضیان فرزندخواندگی از ۳۸ هزار متقاضی گذشت. البته از این تعداد حدود ۶ هزار خانواده در سه سال اخیر از نعمت فرزندخوانده برخوردار شده‌اند.هر چند نسبت به سال‌های گذشته تعداد ورودی‌ها به این مراکز افزایش یافته اما با سرعت مددکاری، بازپیوند یا ورود به خانواده جایگزین باعث شده شاهد افزایش چشمگیر کودکان در مراکز نگهداری نباشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی