صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۶

اخبــــار

افزایش ۷ درجه‌ای دمای تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، برای وضعیت جوی این استان ورود سامانه بارشی، افزایش ابر و وزش باد شدید و همچنین افزایش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما، مورد انتظار است. بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای وضعیت جوی استان تهران تا روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) هوایی نسبتاً پایدار، آسمان صاف تا کمی ابری و پدیده غالب وزش باد در برخی نواحی، گاهی وزش باد شدید با خیزش موقت گردوخاک در منطقه پیش‌بینی می‌شود.
همچنین برای روز جمعه تا شنبه هوایی پایدار در تهران پیش‌بینی شده است. از شنبه شب با ورود سامانه بارشی، افزایش ابر، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده در سطح استان مورد انتظار است. برای روزهای پنج‌شنبه تا شنبه افزایش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه مورد انتظار است. این در حالی است صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: امروز چهارشنبه در بخش‌هایی از شرق و سواحل غربی دریای خزر همچنین پنج‌شنبه  در شمال‌غرب، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و جنوب فارس بارش پراکنده انتظار می‌رود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که جمعه  با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش در استان‌های غربی کشور و بخش‌هایی از شمال‌غرب آغاز خواهد شد. همچنین در جنوب استان‌های بوشهر، فارس، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده و رگبار موقتی رخ خواهد داد. ضیائیان ادامه داد: شنبه با تقویت سامانه بارشی در غرب کشور گستره بارش‌ها غالب مناطق نیمه‌غربی کشور را فرا خواهد گرفت.

 

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته در جاده‌های کشور را تشریح کرد.
سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های تردد موتورسیکلت‌ در برخی از جاده‌ها در تعطیلات پایان هفته اظهار کرد: ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۵ اردیبهشت از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس آغاز شده و تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۳۰ اردیبهشت نیز ادامه دارد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محدودیت‌های تردد در محور کرج-چالوس توضیح داد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز سه‌شنبه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع شده و تا همین ساعت در امروز ادامه دارد و درصورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا  ۲۴، از کرج میدان امیرکبیر و آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد  به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی همچنین درباره محدودیت‌های تردد در محور هراز تصریح کرد: تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز ۲۵ اردیبهشت آغاز شده و دوباره از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۶، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) در این محور ادامه دارد.
تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 16 تا  22 همان روز از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) در صورت اعلام مأمورین مستقر در محل به‌صورت مقطعی یک طرفه انجام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی