صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

نشنال ریویو
امریکا

دادستانی امریکا مورد حملات شدیدی از سوی سیاستمداران قرار گرفته است. این در حالی است که این حملات علیه یکی از ارکان مهم کشوری است که از قضا وظیفه حفاظت از قانون اساسی را بر عهده دارد. لیبرال‌ها که کنترل دادستانی را از دست داده‌اند، برای جبران این شکست حاضر هستند هر کاری را ولو به بهای حمله به یک نهاد قانونی انجام دهند.

 

تایم
امریکا

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در مدتی که در این کرسی نشسته است نشان داده قصد دارد کشورش را که به لحاظ فناوری از نخستین‌های جهان است، تبدیل به یکی از رهبران جهان کرده و قدرت نظامی آن را در کنار قدرت سیاسی و فناوری اش، بالا ببرد. از همین رو بود که او نزدیک به 7 ماه پیش از بزرگترین بودجه نظامی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به این سو رو نمایی کرد.

 

پراسپکت
بریتانیا

اکنون چندین سال است که روزنامه‌های انگلیسی در حال جاسوسی از هر مقامی هستند که بتواند به آنها یک سوژه ناب برای مطرح کردن داده و فروش بیشتر آنها را تضمین کند. همه این قربانیان، از وضعیت پیش آمده خشمگین هستند. وضعیتی که همه چیز آنها را به خطر می‌اندازد و آنان راهی برای بازگشت به روال اولیه زندگی خود ندارند. یکی از آنها شاهزاده هری است که حالا می‌خواهد تمام قد مقابل این رسانه‌ها بایستد.

 

لو پوئن
فرانسه

لورن واکیز، وزیر سابق فرانسوی است که می‌تواند در سال 2027 تبدیل به قهرمان راست‌های افراطی شود. او که مدعی است می‌خواهد فرانسه را از انحطاط خارج کند، این هنر را دارد که خود را بسیار خوب نشان دهد و برای مخاطب خود جذاب باشد. او که 15 سال از زمان وزارت‌اش می‌گذرد، شاید در این سال‌ها کمتر دیده شده بود، اما اکنون دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی