صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

مرگ دو فرمانده
ارتش روسیه
دو فرمانده روسیه در جریان درگیری در نزدیکی شهر باخموت در شرق اوکراین کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای کم سابقه با موضوع اعلام تلفات این کشور در میدان جنگ اوکراین اعلام کرد، ویاچسلاو ماکاروف، فرمانده هنگ چهار مکانیزه تفنگدار ارتش روسیه و یوگنی برووکو، معاون فرمانده یگان سیاسی نظامی این ارتش در جریان درگیری‌ها در شرق اوکراین کشته‌ شده‌اند.

 

سیل استعفاها
در پلیس فرانسه
استعفای نیروهای پلیس ملی و انتظامی در فرانسه در ماه‌های اخیر چندبرابر شده و گزارش‌ها از رشد ۳۰ درصدی این پدیده ظرف چهار سال گذشته حکایت دارد. به گزارش شبکه خبری «فرانس ت. و. انفو»، به تازگی نیروهای پلیس ملی و انتظامی به دلیل آنچه «شرایط کاری بهتر و محلی‌تر» خوانده می‌شود محل کار خود را به شهرداری تغییر می‌دهند. دولت با افزایش دستمزد و اختصاص بودجه ویژه تلاش دارد با این روند مقابله کرده و کارکنان پلیس و ژاندارمری را حفظ کند.

 

انتخابات تایلند
با امید به تغییر
مردم تایلند دیروز با امید به برکناری حاکمان نظامی که حدود یک دهه بر این کشور حکومت داشته‌اند، به پای صندوق‌های رأی رفتند. به گزارش روزنامه گاردین، پرایوث چان-اوچا، فرمانده سابق ارتش که در جریان یک کودتا در رأس قدرت قرار گرفت، از سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان نخست‌وزیر تایلند زمام امور را در دست داشته است. وی مدعی است، وعده احزاب اپوزیسیون در رابطه با اصلاحات منجر به آشوب و ناآرامی خواهد شد. با این حال، نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که بسیاری از رأی‌دهندگان خواستار تغییر هستند.

 

حمله کارمند ناراضی
به ناوچه انگلیسی
یک نشریه نظامی انگلیس خبر داد، احتمالاً کارمندی که در پرداخت حقوقش اختلال ایجاد شده، کابل‌های یک ناوچه در حال ساخت این کشور را قطع کرده است! به گزارش راشا تودی، کارکنان مشغول به ساخت کشتی هفته گذشته در محل کار خود حاضر شده و دیدند که سیم‌کشی این ناوچه دچار آسیب شده و بعضی از سیم‌ها عامدانه بریده شده‌اند. به گزارش دیفنس ژورنال، بیش از ۶۰ کابل تعبیه‌شده در این کشتی قطع شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی