صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۸

فضای‌مجازی

انتشار آلبوم جدید مجید انتظامی، برنامه‌های تازه سوینا، یادداشت جواد کلاته برای کتاب «خاتون و قوماندان» و بازدید رایگان از موزه ملک از اخبار حوزه فرهنگ و هنر، در دنیای مجازی است.

نت‌هایی برای «آواز مه»
مجید انتظامی آهنگساز نام آشنای موسیقی ایران از انتشار آلبوم موسیقی متن سریال «آواز مه» خبر داده است. عوامل این آلبوم شامل دستیار آهنگساز: آذرنوش صدرسالک، خواننده: فریدون پوررضا، مریم ابراهیم‌پور، سولو ویولن: خاچیک بابایان، پیانو: آندره آرزومانیان، گیتار: بابک امینی، کمانچه: اردشیر کامکار، نی: پاشا هنجنی، سنتور: مینو قاسم‌پور و دف و سازهای کوبه‌ای: بیژن کامکارو کوروش بزرگ‌پور هستند و البته میکس آن توسط زنده‌یاد ناصر فرهودی انجام گرفته است.
تأملی بر کتاب «خاتون و قوماندان»
جواد کلاته عربی‌ پژوهشگر و مستندنگار در صفحه اینستاگرامش به تقریظ رهبر انقلاب در کتاب «خاتون و قوماندان» اشاره کرده و در این باره نوشته: «به نظر می‌رسد تمرکز «انتشار» تقریظ‌های مقام معظم رهبری در این حوزه روی «خاطرات شفاهی» در سال‌های متمادی بر ذائقه ناشر - نویسنده - رسانه و مخاطب تأثیرات خودش را گذاشته است. از این بابت، زندگینامه شهدا بیشترین آسیب را دیده است (در این‌باره حرف بسیار است و مجال کم). حالا هم با تمرکز انتشار تقریظ‌ها با موضوع خاطرات مادران و همسران شهدا بیم آن می‌رود روایت‌های احساسی و ماورایی در حوزه ادبیات پایداری عرصه را روی تولیدات آثار معقول و معرفت‌افزا در این حوزه تنگ کند. قطعاً کسی نمی‌تواند آثار جریانی انتشار تقریظ‌ها را نادیده بگیرد. از اینها گذشته، تبریک به خانم مریم قربان‌زاده برای تقریظ مبارک رهبری بر کتاب «خاتون و قوماندان» و آقای سعید محسن‌زاده برای زحمات بسیارش در زمان تصدی مدیریت نشر ستاره‌ها.»
جیران و آکتور در سوینا
گلاره عــــباســی بـــه بــــرنــامه‌هـــای جــدید رادیو سوینا اشــــاره داشتـــــه و قــرار است در برنامه پیش‌رو، پنجاه و یکمین قسمت از سریال «جیران» و یازدهمین قسمت از سریال «آکتور» نسخه‌های ویژه نابینایان پخش شود.
کنسرتی برای کهریزکی‌ها
گرشا رضایی خواننده موسیقی پاپ در صفحه مجازی‌اش، اجرای کنسرتش در کهریزک را استوری کرده که در تاریخ 22 اردیبهشت ماه برگزار شد و در این باره نوشته: «اینکه بابت خوندن چند تا آهنگ ناقابل این همه لطف خدا و مردم شامل حال من شده یعنی خود خوشبختی.»

بازدید رایگان از موزه ملک
صفحه مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک از بازدید رایگان تالارهای موزه‌ای مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با دهه کرامت خبر داده: موقوفه آستان قدس رضوی اعلام کرده، گردشگران و دیگر دوستداران فرهنگ و تمدن از روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت (روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها) تا روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ (روز میلاد امام رضا علیه‌السلام) می‌توانند از تالارهای موزه‌ای نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران بازدید کنند. مجموعه آثار گوناگون تاریخی از روزگاران باستان تا دوران معاصر در تالارهای موزه‌ای (سکه، تمبر، خوشنویسی و نگارگری، جلد و قلمدان لاکی، هنر و زندگی، علوم در ایران اسلامی، هزارداستان، کمال‌الملک، تک اثر و حاج‌حسین آقا ملک) در کتابخانه و موزه ملی ملک، برگ‌هایی زرین از فرهنگ و تمدن این سرزمین از هزاره یکم پیش از میلاد تا روزگار معاصر را به نمایش می‌گذارد. کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با دهه کرامت ۱۴۰۲ برنامه‌های گوناگون فرهنگی، آیینی و معنوی به اجرا می‌گذارد.

نوای کلهر
کیهان کلهر نوازنده نامدار کمانچه ویدیویی از تمریناتش برای کنسرت پیش‌رو منتشر کرده که به همراهی ارکستر سمفونی ویرجینیا و به رهبری اریک جکوبسن بوده است. این برنامه طی سه‌شب بر صحنه خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی