ورزش ایران

دعوت اروپایی‌ها از آسمانخراش‌ها

تیم ملی بسکتبال سه ماه و نیم دیگر باید در جام‌جهانی به میدان برود ولی هنوز نه سرمربی دارد و نه اردویی تشکیل شده است.اما جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال از مشخص شدن تکلیف سرمربی آینده تیم ملی در هفته آینده صحبت می کند و برنامه ریزی اردویی را به بعد از امضای توافقنامه موکول می کند.داوری درخصوص مسابقات تدارکاتی می گوید:« دعوت نامه از گرجستان پرتغال، چین و اسپانیا داشتیم و یک کشور آفریقایی هم خواستار بازی دوستانه شده است اما  بعد از اینکه سرمربی مشخص شد در هفته آینده گزارش اردویی و بازی‌ها را هم به اطلاع خواهیم رسید.»

 

شاهکار کاپیتان پاکدامن کامل نشد

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران، با باخت مقابل حریف ایتالیایی در مرحله یک‌چهارم نهایی، شاهکارش در جام جهانی مادرید را کامل نکرد. او که بعد از مدت‌ها کم‌کم به روزهای اوجش نزدیک می‌شود، دیروز مسابقه‌اش را در جدول اصلی رقابت‌های انفرادی جام جهانی مادرید شروع کرد و در مرحله یک‌هشتم نهایی دوئل سختی با آرون ژیلاگی نفر دوم رنکینگ جهانی سابر داشت که 15-14 برد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید اما  باخت 15-14 او مقابل ریکاردو نوچیوی ایتالیایی، هم مدال را از چنگش درآورد و هم شاهکارش را نصفه و نیمه گذاشت.

 

نصف جهان میزبان کاپ جام جهانی

کاپ قهرمانی جام جهانی 2023 بسکتبال به اصفهان رسید.تور کاپ قهرمانی که روز جمعه 22 اردیبهشت ماه در تهران آغاز شد در میدان آزادی رونمایی و بعد از گردش در پارک آب و آتش به کاخ گلستان رفت و دیروز هم  در موزه ملی ورزرش و جوانان به نمایش درآمد.امروز هم در اماکن تاریخی اصفهان به نمایش در می آید و پس از آن به ساحل عاج می رسد.کاپ جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال به کشورهایی که جواز حضور در این رویداد را بدست آورده اند، انتقال پیدا می کند.

 

حذف 9 رشته از هانگژو

ستاد عالی بازیهای المپیک، پارالمپیک، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 9 رشته را از بازی‌های آسیایی هانگژو حذف کرد.دوازدهمین جلسه ستاد عالی بازی‌ها دیروز با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای برگزار شد که رشته‌های اسکواش (پسران و دختران)، بسکتبال دختران (پنج نفره)، دوچرخه‌سواری (کوهستان پسران، پیست و جاده دختران)، بدمینتون آقایان، سه‌گانه، شمشیربازی فلوره (پسران و دختران)، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک تاکرا (آقایان و بانوان) و دراگون بوت (دختران) از جمع مسافران هانگژو حذف شدند.

 

شروع رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا
 جنگ همسایه‌ها   

تیم والیبال شهداب یزد، رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های والیبال آسیا را با جدال مقابل گازجنوب عراق ناشناخته استارت می‌زند. شهداب یزد که با دومین قهرمانی در لیگ برتر ایران برای دومین بار قهرمانی باشگاه‌های آسیا را تجربه می‌کند، بعد از سومی دوره قبل، از امروز با ترکیب تمام‌ایرانی برای قهرمانی حریف می‌طلبد. شهداب یزد این دوره دور مقدماتی در گروه B با تیم‌های گاز جنوب عراق، تایچونگ بانک چین‌تایپه و کام ایر افغانستان مسابقه دارد.رقبایی که با بازیکنان خارجی تیم‌هایشان را مسلح کرده‌اند. تیم شهداب یزد که هفته پیش به منامه رفت تا هم آخرین تمرینات را در سالن رقابت‌ها انجام دهد و هم سعید معروف پاسور سابق تیم ملی والیبال با بقیه بازیکنان هماهنگ شود، بعد از بازی با نماینده بحرین میزبان، برای روزهای سخت آماده است. طبق برنامه تیم ایرانی در اولین روز رقابت‌ها ساعت 14:30 بعدازظهر امروز به مصاف تیم همسایه می‌رود. تیم گازجنوب عراق با چهار بازیکن کمکی خارجی‌اش، برای رضا تندروان سرمربی و بازیکنان شهداب ناشناخته است، او می‌گوید: «همه تیم‌ها با قدرت آمده‌اند و حضور بازیکنان کمکی خارجی آنها خبر از کیفیت بالای بازی‌ها می‌دهد. حالا ما تنها می‌دانیم تیم گازجنوب عراق چهار بازیکن خارجی روسی، صربستانی و بلغارستانی دارد و هیچ شناخت دیگری از آن نداریم. تنها اطلاعات ما به آنالیز بازیکنان برمی‌گردد. امیدواریم در بازی سخت اول ناشناخته‌ها را رد کنیم تا بازی‌های بعدی که کم کم اطلاعات ما از رقبا بیشتر می‌شود. البته تیم ما هم آماده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی