استراحت کمتر سیتی به سود آرتتا و آنچلوتی می‌شود؟

یوروویژن علیه رؤیای سه‌گانه پپ!

فائزه زمانی/ بالاخره پای اعتراض به لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا هم کشیده شد.سیتی در  روزهای اخیر و درجریان کورس قهرمانی لیگ جزیره بازی‌های فشره‌ای را پشت سر گذاشته است، تا جایی که حتی در 3 روز مجبور به برگزاری 2 بازی شد.اما این فشردگی تا به امروز باعث نشده بود پپ گواردیولا زبان به اعتراض بچرخاند.اما حالا داستان فرق می‌کند، گواردیولا بعد از 12 سال انتظار، این فصل تشنه فتح لیگ قهرمانان اروپا و در ادامه سه گانه است، به این سادگی‌ها هم میدان را خالی نمی‌کند. او سه روز دیگر باید در اتحاد سناریوی دوم نیمه نهایی لیگ قهرمانان را مقابل رئال زهردار کارگردانی کند، این وسط اما یک اتفاق غیرفوتبالی به نام یوروویژن همه چیز را بهم ریخته است.
درحالی که سیتی قرار بود به‌خاطر تقابل چهارشنبه شب با رئال مادرید در جریان لیگ قهرمانان اروپا، دیروز به مصاف اورتون در چهارچوب لیگ جزیره برود، پلیس مرسی ساید به دلیل برگزاری مسابقه خوانندگی یوروویژن در لیورپول، با انجام این مسابقه در روز شنبه مخالفت کرد تا این دیدار به امروز موکول شود، این اتفاق در فوتبال اروپا بشدت نادر است و برنامه، ساعت، تاریخ و مکان دقیق بازی‌ها اغلب از یک سال پیش برنامه‌ریزی می‌شود و چنین چیزی مثل قطره‌ای در جریان یک اقیانوس است.از اصل قضیه که دور نشویم حالا این تعویق باعث می‌شود تا سیتیزن‌ها با یک روز استراحت کم‌تر، به استقبال بازی سرنوشت ساز نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بروند، یک روزی که بالاخره روزه سکوت پپ را شکست و صدایش را در آورد. اما درحالی که انتظار می‌رفت سرمربی سیتی واکنشی تند به این موضوع داشته باشد، او با پذیرش برنامه لیگ جزیره اعتراضی منطقی را از خود به نمایش گذاشت: «نمی‌توانم آن را درک کنم، اما دیگر با آن مبارزه نمی‌کنم. باید خودمان را وفق بدهیم. برنامه بازی‌ها همان چیزی است که همیشه بوده و باید قبولش کنیم، هر اندازه که غیرقابل‌درک باشد. چند بار می‌توانم در مورد آن نظر بدهم؟ مطمئنم لیگ برتر می‌خواهد به تیم‌ها کمک کند و آنها نمی‌خواهند ما را ناراحت کنند. مشکل اصلی تعدد بازی‌ها و تقویم شلوغ است. فکر می‌کنم امکان برگزاری بازی در روز شنبه نبود، چون یوروویژن برگزار می‌شود و امکانات و نیروی کافی برای مدیریت این برنامه پرجمعیت نیست.»
درحالی که نمی‌توان تأثیر این یک روز استراحت کم‌تر را نادیده گرفت و به نظر می‌رسد این مسأله مانعی جدی برای مردان گواردیولا و رؤیای سه‌گانه آن‌ها باشد.آرسنال هم امروز در خانه میزبان برایتون است؛ توپچی‌ها در به در دنبال کاهش اختلاف‌شان با سیتی و پس گرفتن صدر جدول هستند، برایتون هم در بالای جدول به دنبال سهمیه لیگ اروپا  یا  لیگ کنفرانس اروپاست.
فشردگی بازی‌های سیتی شاید بهترین فرصت برای میکل آرتتا باشد تا فاصله خود را با استاد کم وکمتر کند و در موقعیتی مناسب با کامبک مجدداً صدر را تسخیر کند.

 

برنامه مهمترین بازی‌های فوتبال اروپا

لیگ برتر انگلیس
16:30 برنتفورد - وستهم
16:30 اورتون - منچسترسیتی
19:00 آرسنال - برایتون
لالیگا اسپانیا
17:45 الچه - اتلتیکومادرید
 22:30 اسپانیول - بارسلونا
بوندسلیگا آلمان
17:00 اشتوتگات - بایرلورکوزن
سری A ایتالیا
19:30 بولونیا - آاس رم
22:15 یوونتوس - کرمونزه

جستجو
آرشیو تاریخی