صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

انتشار کتاب«سرباز؛ قاسم سلیمانی»، موزیک ویدیوی تازه از رضا یزدانی، اجرای تازه کیوان ساکت در همدان و یادی از شهدای خان‌طومان سوریه اخبار امروز اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است.

«سرباز؛ قاسم سلیمانی» منتشر شد
صفحه مجازی انتشارات خط مقدم از انتشار کتاب «سرباز؛ قاسم سلیمانی» زندگینامه‌ مستند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته «مصطفی رحیمی» خبر داده است. کتاب، زندگینامه مستندی است از چوپان‌زاده فقیری که با خلوصی سرشار از طراوت روح و اراده‌ای پولادین و البته تیزهوشی و تدبیر غیرقابل‌انکار، همه دنیا را به تعظیم واداشت.
«سرباز؛ قاسم سلیمانی» در 10 فصل تدوین شده است: فصل یکم، با او هستیم از تولد تا آغاز جنگ تحمیلی؛ فصل دوم، روایت حضور او در جبهه‌های جنوب و غرب است؛ با فصل سوم، به مناطق جنوب‌شرق کشور می‌رویم و شاهد مبارزات حاج قاسم سلیمانی با اشرار می‌شویم؛ فصل چهارم، داستان بزرگی‌های اوست در افغانستان و لبنان؛ فصل پنجم، بیانگر شکست امریکا از او در میدان سیاست عراق است؛ با فصل ششم، اقدامات او را در برابر ظهور داعش می‌بینیم؛ فصل هفتم، ما را به تماشای ضربات پی‌درپی او بر پیکره تکفیری‌ها می‌نشاند؛ فصل هشتم، صدای آخرین میخ بر تابوت داعش را به گوش‌مان می‌رساند؛ فصل نهم، فصل شهادت حاج قاسم است؛ و سرانجام فصل دهم، ما را با دنیای درون او آشنا می‌کند. در این‌کتاب سعی شده تمامی فکت‌ها و ماجراها محققانه و مستند باشد، تاریخ‌ها به‌درستی بیاید و از اغراق پرهیز شود. در ضمن، نثر اثر به‌گونه‌ای روان و رسا باشد که مخاطب عام را هم دچار مشکل نکند.

یادی از شهدای خان‌طومان سوریه
سمیه فیروزفر روزنامه‌نگار، در صفحه مجازی‌اش، به سالروز شهادت 13 رزمنده مازنی در خان‌طومان سوریه اشاره داشته که ۱۷‌اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ بود. او دراین باره نوشته است: «حبیب‌الله (بهمن) قنبری، رحیم کابلی، رضا حاجی‌زاده، حسن رجایی‌فر، سیدرضا طاهر، سیدجواد اسدی، سعید کمالی، محمود رادمهر، علیرضا بریری، علی عابدینی، حسین مشتاقی، علی جمشیدی و محمد بلباسی، نام این ۱۳ پرستوی عاشق است.
 خان‌طومان روستایی است در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری جنوب حلب که به خاطر نزدیکی به اتوبان حلب-دمشق از اهمیت استراتژیک برخوردار است. خان‌طومان پس از مدت‌ها که توسط گروهک تروریستی جبهه النصره اشغال شده بود در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ توسط ارتش سوریه آزاد شد.

«سه کام حبس» رضا یزدانی
رضا یزدانی در صفحه مجازی خود از موزیک ویدیوی فیلم سینمایی «سه کام حبس» خبر داده که به تازگی منتشر شده است. این اثر با صدای رضا یزدانی، آهنگسازی، بابک زرین، ترانه‌سرایی، معین برزه و تنظیم بهتاش زرین بوده و به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی سامان سالور است.

از خاک وطن تا یک اجرای ارکسترال در پایتخت
کیوان ساکت نوازنده پیشکسوت تار و سه‌تار، تازه‌ترین اجرای خود را در همدان برگزار می‌کند. این کنسرت که «خاک وطن» نام دارد به همراهی گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج، جمعه 22 اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی بوعلی همدان برگزار می‌شود.
ارکستر آکادمیک پایتخت قرار است تازه‌ترین اجرای خود را به روی صحنه ببرد. در این ارکستر، گروه‌های سنى زیر ١٥ سال فعالیت دارند که به اجراى آثارى از باخ، هایدن، موتزارت، شوبرت، چایکوفسکى و… می‌پردازند که با رهبری ارکستر محمودرضا میرصیافى است. تکنواز ویولن، نیما نجارها، تکنواز آکاردئون، آرشا عباسى، مدیر ارکستر، شهرام توکلى، مربى سازهاى زهى، امیر مینوسپهر، مربى سازهاى بادى، امیرحسین محمدخانى. این اجرا یکشنبه ٢٤ اردیبهشت ماه ساعت ١٩:٣٠ در سالن فرهنگى هنرى برج آزادى برگزار می‌شود.
 میلاد کیایی، نوازنده پیشکسوت سنتور امروز در نشستی از کتاب تازه‌اش سخن می‌گوید. او در صفحه مجازی‌اش نوشته، به مناسبت رونمایی از کتاب «دل به دریا زدن» که شامل گلچین و چکیده‌ای از پاره‌ای خاطرات و تجربیات یک عمر زندگانی پر ماجرا است. این مراسم به کوشش حسن نیکبخت، در چهل و چهارمین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی