پنجه گربه سیاه داوری روی صورت شه‌بخش

نهرودی: رأی داوران عادلانه نبود

 مافیای داوری، دانیال شه‌بخش ستاره تاریخ‌ساز بوکس کشورمان را در تاشکند، سر برید.
بوکسور طلسم‌شکن تیم ملی به طرز عجیبی از رینگ مسابقات جهانی کنار رفت، یا بهتر است بگویم کنار گذاشته شد.
شه‌‌بخش دومین دیدار خود را در ازبکستان طوفانی شروع کرد و حتی برنده بازی در راند اول بود اما اواسط راند دوم بود که پیشانی بوکسور بلغاری بخاطر ضربه غیر عمد شه‌بخش دچار خونریزی شد و بازی توسط داور در همان راند دوم قطع شد. درحالی که انتظار می‌رفت دست شه‌بخش به عنوان فرد برنده بالا برود، با تصمیم عجیب داوران، بوکسور بلغاری که مقابل شه‌بخش حرفی برای گفتن نداشت، برنده اعلام شد تا بار دیگر بوکس ایران با مافیای داوری نقره داغ شود.
حسین نهرودی، سرمربی تیم ملی بوکس که بخاطر عمل قلب باز قبلی و ریسک بالای پرواز از همراهی تیمش محروم شد، درباره مسابقه شه‌بخش گفت: «صادقانه و بدون هیچ حب و بغضی در رأی داوران مانده‌ام. دانیال راند اول 3-2 پیروز بود. در راند دوم هم مشت خاصی رد و بدل نشد، دو بوکسور پیشانی به پیشانی شدند و سر حریف دچار خونریزی شد. من با 3 داور سه ستاره خودمان هم که صحبت کردم، در نهایت به این نتیجه رسیدم که رأی داوران کاملاً ناعادلانه بود و حق دانیال از بین رفت.»
ما سال‌هاست چوب نداشتن کرسی بین‌المللی را می‌خوریم و مافیای داوری همیشه گربه سیاه بوکسورهای ما در میادین مهم بوده است. حالا بعد از تکرار این اتفاق در تاشکند، سرمربی تیم ملی معتقد است اولین اقدام فدراسیون جدید باید در همین زمینه باشد: «قبلاً  با حضور اردلان در هیأت ژوری، وضعیت ما بهتر بود و سرمان را کمتر می‌بریدند. مدتی است که کرسی بین‌المللی نداریم و همین باعث ضایع شدن حق‌مان می‌شود. اولین اقدام حسینی سرپرست فعلی بعد از تحویل فدراسیون، باید در این زمینه باشد. ما باید بتوانیم هرچه سریع‌تر در هیأت رئیسه و کنفدراسیون آسیا حضور داشته باشیم؛ نه اینکه بخواهیم حق کسی را بخوریم، حداقل برای احقاق حق خودمان.»
جستجو
آرشیو تاریخی