صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

هشدار یک نویسنده نسبت به مسائل اجتماعی جاری، شکرگزاری یک مجری بابت خدمت به مادر، درخواست یک بازیگر برای اتحاد و همدلی، معرفی یک فیلم خوب اما فراموش شده و معرفی یک سریال جدید در نمایش خانگی را در فضای مجازی امروز بخوانید.

 یونس‌ها بفرمایند داخل شکم ماهی!
علی‌اصغر عزتی‌پاک، نویسنده در اینستاگرامش درباره چالش‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه نوشت: «در طول تاریخ همیشه بوده‌اند وقایعی که روزگار را به پیش و پس از خود تقسیم کرده‌اند و بر عموم دانش‌ها و معارف زمانه و نحوه مواجهه با پدیده‌ها تأثیر عمیق گذاشته‌اند. به گمان من وقایع پاییز ۱۴۰۱ بزنگاهی مهم در سیاست و امور اجتماعی کشورمان ایران بود و هیچ هم شوخی نبود. چیزی که می‌خواهم بگویم، بازمی‌گردد به نحوه مواجهه با چالش‌ها در روزگار پسامهسا.عدم تغییر رویه روحانیان و بخشی از ساختار سیاسی در رویارویی با مسائل رخ نموده در این مدت نشانه درجازدن و بن‌بستی معرفت‌شناسانه است.{...} اگر در همچنان بر همین پاشنه بچرخد و صاحبان مسئولیت به جای درانداختن طرحی نو فقط به ابراز بیزاری و سپس گریز روی آورند، باید انتظار به جریان افتادن سنتی الهی را هم داشته باشند که طبق آن یک روز همگی سر از شکم ماهی درمی‌آورند!»

مجری تمام‌وقت در خدمت مادر
داریوش فرضیایی مشهور به عمو پورنگ در پاسخ به این سؤال پرتکرار که این روزها کجاست و چه می‌کند در اینستاگرامش نوشته است: «همونطور که می‌بینید بیشتر سعی می‌کنم در خدمت مادر باشم، البته به تنهایی نه، به کمک پرستار و خواهرهای مهربونم. چون مادرجان راه رفتن براش سخت شده حتی با واکر، تصمیم گرفتیم با ویلچر توی خونه بگردونیمش تا زیاد رو تخت نخوابه. روزای سختی رو می‌گذرونم ولی خیلی راضی‌ام، چون می‌دونم خدا دوستم داشته که این فرصت رو بهم داده تا بیشتر کنار مادر باشم و بهش خدمت کنم.»

روزهای بهتر در گرو اتحاد و همدلی
پژمان بازغی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون به دنبال انتشار خبر برگزیده شدنش به ریاست انجمن بازیگران سینما در پستی به این اتفاق واکنش نشان داد.«اعتماد شما بازیگران عزیز به من نشان داد که چه راه طولانی آمده‌ام و چه راه طولانی در پیش دارم. تمام کوشش من بر این است که روزهای بهتری را باهم رقم بزنیم که میسر نیست مگر با اتحاد و همدلی تمام اعضا. دستتان را به گرمی می‌فشارم و سپاسگزارم.»

سالم و سرگرم‌کننده درباره خوردنی‌های دوست‌داشتنی
علی بحرینی، روزنامه‌نگار و مجری رادیو در اینستاگرامش قطعه‌ای از فیلم «پاستاریونی» را منتشر کرد و نوشت: «فیلم سالم، سرگرم‌کننده و باحالی که لحظات عاطفی جذابی هم دارد اما بسیار بد، معرفی شد. این پسربچه اصفهانی را بسیار دوست دارم. در این سکانس از فیلم «پاستاریونی»، حرف زدن درباره قیمت استیک هم جذاب است! گذشت زمان ثابت می‌کند که در گرانی، پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. حدود یک دقیقه از بازی محمد شاکری، شکوفه احمدی و بهاره رهنما را می‌بینید در فیلم «پاستاریونی» ساخته سهیل موفق؛ با فیلمنامه‌ای از حمزه صالحی، محصول سال 1397.»

آخه لوطی، رفتی و فکر ما رو نکردی
رضا صادقی، با انتشار تصویری از زنده یاد علی انصاریان در صفحه اینستاگرامش، یاد و نام دوست و رفیقش را گرامی داشته و نوشته: «آخه لوطی، رفتی و فکر ما رو نکردی.»
 آخرین تصویر این دو هنرمند در کنار هم به برنامه «هم رفیق» برمی‌گردد و بعد از آن علی انصاریان به سبب بیماری کرونا درگذشت. رضا صادقی تا به امروز چه در کنسرت‌هایی که برگزار کرده مانند کنسرت بهمن ماه 1401 که به یاد علی انصاریان برگزار شد و چه در قطعاتی که منتشر کرده مانند «رفیق با مرام من» با آهنگسازی محمدرضا مقدم و تنظیم شجاعت شفایی و شعری از حسین سلیمانی همواره دوست و رفیق قدیمی‌اش را یاد کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی