صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

پیش‌بینی خرید ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای در شمال
جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز خرید برگ سبز چای در شمال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری شود. حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت چین بهاره و آغاز خرید برگ سبز چای در باغات استان مازندران و گیلان، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری شود. جهانساز درباره نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک و دو از کشاورزان گفت: برگ سبز درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و درجه دو نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و این نرخ‌ها ابلاغ شده است و ۷۵ درصد توسط کارخانه‌ها و ۲۵ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۶ کارخانه عقد قرارداد برای خرید تضمینی انجام شد، تاکنون ۲۶ هزار تن برگ سبز چای که بیشتر آن درجه یک بوده، خریداری شده است و با توجه به شرایط اقلیمی، بیشتر برگ‌های خریداری و تولید شده از نوع درجه یک بود که ارزش آن ۶۴ میلیارد تومان است. وی با عنوان اینکه تاکنون پنج هزار و ۸۶۶ تن چای خشک تولید شده است، گفت: سال گذشته ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای خریداری کردیم و امسال پیش‌بینی کردیم که از ۱۳۰ هزار تن فراتر رود و سهم مازندران از این میزان ۱۰ درصد است.

قیمت ارزی کالاهای یارانه‌ای ابلاغ می‌شود
قیمت کالاهایی که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند به‌صورت ماهانه توسط کمیته ارزی تعیین و ابلاغ می‌شود. شیوه‌نامه قیمت‌گذاری ارزی و ریالی کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی، تأیید و تمدید مجوز ثبت سفارش و اولویت‌دهی تخصیص ارز کالا‌های کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد. در نشست مشترک مدیران معاونت توسعه بازرگانی و با مسئولان بخش خصوصی شامل هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی، هیأت مدیره انجمن غلات، انجمن خوراک دام و دبیر کارخانجات نهاده‌های دامی شیوه‌نامه قیمت‌گذاری ارزی و ریالی کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی، شیوه‌نامه تأیید و تمدید مجوز ثبت سفارش و شیوه‌نامه اولویت‌دهی (نظر دستگاه) تخصیص ارز کالا‌های کشاورزی تدوین شد.  
 
افزایش پروازهای ایران- سوریه از ۱۵ خردادماه
محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سفری تحت عنوان کمیسیون مشترک ایران و سوریه به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شد. محمدی‌بخش افزود: موضوعات و محورهای حمل‌و نقل در حوزه هوایی، همکاری‌ها و افزایش پروازهای فی‌مابین در حوزه مسافر و بار به‌خصوص زائرین حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) بود که با انجام پروازهای منظم و برنامه‌ای، ان‌شاءالله بتوانیم تردد ۵۰ هزار نفر در سال را محقق کنیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تشریح کرد: بین دو کشور موضوعاتی درباره فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین تعیین شرکت‌های هواپیمایی طرفین برای انجام پروازها مطرح شد.  وی افزود: همچنین انجام پروازهایی که به‌طور مشخص در شهرهای مختلف ایران و فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر دمشق انجام‌ می‌شوند، تعداد پروازها و برنامه روزانه، هفتگی و سالانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی