اخبــار استانی

واریز کمک نقدی ۷ میلیارد تومانی
به حساب خانواده‌های زلزله‌زده خوی
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ همزمان با آغاز هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ، مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب ۲ هزار و ۸۰۰ سرپرست خانوار متأثر از زلزله در خوی واریز شد.
وحید سلیمی‌ عنوان کرد: خانوارهایی که کمک نقدی هلال‌احمر به حساب آنها واریز شده است، بیشترین خسارت را از زلزله سال گذشته در شهرستان خوی دیده‌اند و فهرست آنها توسط استانداری و بنیاد مسکن آذربایجان غربی تهیه شده است. وی ادامه داد: بر اساس فهرستی که در اختیار هلال احمر قرار داده شد، روز گذشته مبلغ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب ۲ هزار و ۸۰۰ سرپرست خانوار واریز شد که مجموع آن ۷ میلیارد تومان است.

 

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه ساماندهی پیرامون حرم مطهر موسی مبرقع(ع)
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: عملیات اجرایی توسعه حرم و ساماندهی پیرامون حرم مطهر موسی مبرقع (ع) و محله چهل اختران ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد صادقی بیان کرد: پروژه توسعه حرم موسی مبرقع(ع) از محل اعتبارات دولتی و ملی توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است که شامل تکمیل تملک و اجرای مجموعه شهری است.
وی افزود: در فاز اول پروژه احداث فضای مجموعه شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.این فاز شامل ایجاد صحن باز و وسیع برای عملکرد چندگانه تجمع مردمی در مناسبت‌های آیینی و مذهبی، استقرار هیأت چهل اختران و در مواقع عادی استفاده و تردد شهروندان و زائران برنامه‌ریزی شده است و در فاز بعدی نیز ادامه تملک و اقدام برای تأمین پارکینگ، خدمات محلی و فضاهای اقامتی و توسعه صحن زیارتی توسط شهرداری انجام خواهد گرفت.
صادقی در پایان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه گفت: در مجموع تا کنون  ۱۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که امیدواریم با تخصیص و تزریق اعتبارات، عملیات اجرایی تکمیل پروژه سرعت مضاعف و بیشتری پیدا کند.

جستجو
آرشیو تاریخی