هشدار خطر غرق شدگی شناگران به دنبال وزش باد شدید

ورود سامانه بارشی به پایتخت

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در جنوب کشور و خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر و دور از ساحل ۲ متر در نیمه‌غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه ( ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت) خبر داد.
بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و تأسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.
همچنین بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) به‌طور متناوب گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در بعضی ساعات وزش باد شدید و با توجه به ناپایداری‌های محلی در برخی مناطق گاهی خیلی شدید همراه با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. عمده بارش‌ها در سطح استان به‌صورت رگبارهای پراکنده در بازه زمانی سه‌شنبه تا چهارشنبه خواهد بود و بیشترین افزایش سرعت باد و خیزش موقت گردوخاک نیز برای روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.
همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و تشکیل توده گرد و خاک در کشور همسایه و احتمال نفوذ آن به استان‌های غربی خبر داد. صادق ضیاییان  اظهار کرد: دوشنبه  در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.  وی افزود: سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی، گیلان و مازندران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.  
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه  این وضعیت در نوار شمالی کشور و زاگرس مرکزی و پنجشنبه(۲۱ اردیبهشت) در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی