صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

تأکید آیت‌الله جوادی آملی بر ضرورت حفظ عزت مؤمنین و از بین بردن فقر، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس توسط رضا یزدانی و فروش میلیاردی انیمیشنی با شخصیت مشهور به قارچ‌خور را در فضای مجازی امروز بخوانید.

کار اسلامی این است که ریشه فقر را از بین ببریم  
 آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به گرامیداشت روز معلم گفت: «مؤمن باید عزیزانه زندگی کند، خداوند در قرآن کریم برای مؤمنین عزت مشخص نموده و فرمودند: ﴿وَلِلهِ العِزَّة وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ﴾ عزّت از آن خداست و رسول و مؤمنین هم به خاطر ارتباط با خدا، عزت دارند. مؤمن باید با عزت باشد و روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می‌دهد، باید عزتشان حفظ شود. کرامت آن است که هم عزت خود و هم عزت دیگران حفظ شود، در این کره زمین هیچ کشوری نیست که به فکر فقیران خودشان نباشند، چه کافر و چه مسلمان! پس تنها کمک به فقیر و ندار، اسلامی نیست، کمک به فقیر از روی دلسوزی است ولی کار عقلی آن است که جلوی فقر گرفته شود، ما باید اسلامی فکر کنیم و آن این است که ریشه فقر را از بین ببریم تا عزت مؤمنین حفظ شود! ما پیرو امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) هستیم که فرمود: «لو تَمثّل لِی الفقر رجلاً لَقَتلتُهُ» من اگر فقر را ببینم، گردن فقر را می‌زنم! من نیامدم به فقیر کمک کنم، من آمده‌ام جلوی فقر را بگیرم، لذا ما بارها تأکید کرده‌ایم که بودجه‌ها باید صرف تولید و اشتغال شود.»
 
تا خون تو رگای ماست، خلیج فارس، خلیج ماست
رضا یزدانی به مناسبت روز ملی خلیج فارس با استوری کردن یکی از پست‌های قدیمی‌اش از اجرای آهنگی در این باره، این روز را تبریک گفت و گرامی داشت. او در این پست نوشته بود: «این روزها بیشتر از همیشه باید این ترانه رو به گوش مدعیانی که میخوان در خلیج فارس و تنگه هرمز جولان بدن رسوند که خلیج فارس خلیج ماست از آغاز زمین اینجاست، همیشه فارس میمونه تا خون توی رگای ماست... ترانه‌ای که پایان بخش تمامی کنسرت‌های ماست....»

 واکنش رضوی به سکوت اهالی هنر در مقابل شهدای ترور  
سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما با اشاره به شهدای این چند روز و سکوت برخی اهالی فرهنگ و هنر نوشت:
سکوت‌ این روزها بیش از اینکه دردآور باشد، موجب نگرانی برای قلب متکبر و جبار سکوت‌کنندگان می‌شود. این شهدا که عند ربهم یرزقون‌اند، اما مراقب باشیم که جایگاه ما اسفل‌السافلین نباشد.

 خانه‌نشینی باعث فراموشی می‌شود
محمد صالح‌علا شاعر و نویسنده در مراسم تجلیل از آتیلا پسیانی گفت: چند سالی است که خانه‌نشین شده‌ام و خانه‌نشینی باعث فراموشی هم می‌شود و الان نمی‌دانم چه بگویم. در دوران مدرسه وقتی بچه‌ها عاشق می‌شدند برای‌شان نامه‌های عاشقانه می‌نوشتم. دشواری زمانی بود که چند نفر عاشق یک نفر می‌شدند. الان هم برایم دشوار است که درباره فردی که دوستش دارم صحبت کنم. در جوانی نمایش کار می‌کردم ولی منتقدان و هنرمندان تئاتر من را سرزنش می‌کردند و با من زاویه داشتند در حالی که من نمایش مفهومی کار می‌کردم و تئاتر کار نمی‌کردم. عباس جوانمرد، سعید سلطان‌پور و جمیله شیخی از هنرمندانی بودند که حامی‌ام بودند. صالح‌علا درباره آتیلا پسیانی یادآور شد: آتیلا به لحاظ سنی کوچک‌تر ولی به لحاظ فکری از من بزرگ‌تر است. ما دوران خوب و فراموش‌نشدنی با هم داشتیم.

  «برادران سوپرماریو» میلیاردر شدند
فروش جهانی انیمیشن اقتباسی «برادران سوپرماریو» محصول یونیورسال و استودیو ایلومینیشن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. هالیوود ریپورتر نوشت، این انیمیشن در بیست و ششمین روز اکران خود به فروشی فراتر از یک میلیارد دلار رسید تا اولین انیمیشن از زمان همه‌گیری کرونا و دهمین انیمیشن تاریخ سینما نام بگیرد که به فروش میلیارد دلاری دست می‌یابد. «برادران سوپرماریو» در امریکای شمالی، فروش پیش‌بینی شده آخر هفته ۴۰ میلیون دلاری را از محل ۴۲۰۴ سالن سینما رقم زد تا گیشه این انیمیشن تا به امروز در امریکا ۴۹۰ میلیون دلار باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی