اخبار

معروف شهدابی شد

حضور سعید معروف پاسور سابق تیم ملی والیبال در تیم شهداب یزد برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد. معروف که این فصل هم برای فنرباغچه ترکیه بازی می‌کند، با اینکه برای همراهی شهدابی‌ها در باشگاه‌های آسیا چراغ سبز نشان داده بود، اما حضورش به عدم صعود فنرباغچه به فینال بستگی داشت که با دو باخت تیم ترکیه‌ای مقابل زراعت بانک این اتفاق محقق شد. هر چند فنرباغچه باید در بازی رده‌بندی لیگ ترکیه بازی کند، اما خیال شهدابی‌ها از حضور نابغه والیبال دنیا در ترکیب‌شان راحت شد. باشگاه شهداب یزد قرارداد را برای سعید معروف فرستاده و منتظر امضای اوست. امیرخوش‌خبر مدیر تیم والیبال شهداب یزد می‌گوید:« حضور سعید در تیم ما تقریباً تمام شده است و تنها مانده قرارداد که او امضا کند. من قرارداد را برای سعید فرستاده‌ام تا بخواند و در صورت موافقت امضا کند، البته او باید در بازی رده‌بندی برای فنرباغچه بازی کند که فکر می‌کنم قبل از شروع باشگاه‌های آسیا، بازی او تمام می‌شود.» تیم والیبال شهداب یزد 18 اردیبهشت ماه راهی بحرین می‌شود تا قبل از شروع رقابت‌ها چند بازی تدارکاتی هم انجام دهد.

 

کویت هم مقابل
شیردختران ایران زانو زد

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان، به دومین برد خود در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند رسید. شیردختران ایرانی که برای اولین بار در تاریخ، در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند، در اولین بازی هم هند را مغلوب کرده بودند.ملی پوشان در گام بعدی فردا ساعت 6 و نیم صبح به مصاف قرقیزستان می روند.

 

بازگشت بایرن به صدر بوندسلیگا

بایرن مونیخ با برد 2-0 مقابل هرتابرلین، صدر را از دورتموند پس گرفت.قبل از این زنبورها با تساوی 1-1 مقابل بوخوم، صدر را به باواریایی‌ها تعارف زده بودند، آنها هم از این فرصت  استفاده کرده و به صدر بازگشتند.یوسوا کیمیش در این بازی با دو پاس گل خود، نقش اول داستان را بازی کرد.هرتابرلین قعرنشین هم با این باخت، به سقوط نزدیک‌تر شد.

 

دردسر جدیدی به اسم هزینه های دلاری باشگاه های هندبال آسیا

کازرونی ها روی لبه تیغ

هزینه دلاری جام باشگاه های هندبال مردان آسیا، تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون را روی لبه تیغ قرارداد. تیم دوم فصل قبل  که با میزبانی ایران برای جام باشگاه‌های آسیا، شانس حضور دراین رقابت‌ها را دارد، اما  یک ماه مانده به شروع  مسابقات، بعید نیست انصراف دهد. رقابت‌های باشگاه های آسیا 11 خردادماه در اصفهان  شروع می شود و شهید شاملی  درگروه B با الکویت ،الدحیل قطر،النجمه بحرین،جوانان چین وتاشکند ازبکستان قراردارد.اما کازرونی ها به دلیل مشکل مالی احتمالاً قید حضور در مسابقات را بزنند. در واقع هزینه 10 هزار دلاری ورودیه رقابت‌ها، اسکان در هتل درجه A طبق پروتکل مسابقات و از طرف دیگر تسویه قرارداد بازیکنان در پایان فصل و بدقولی حامیان، باشگاه نیروی زمینی شهید شاملی را برای شرکت در جام باشگاه های آسیا مردد کرده است. مسعود ظهرابی سرمربی نیروی زمینی شهید شاملی دراین باره می گوید:« مسئولان استانی هنوز به وعده هایشان عمل نکرده اند و از طرفی ما باید برای باشگاه های آسیا ورودی 10 هزار دلاری بدهیم و تیم های ایرانی جزو تیم های سطح یک آسیا هستند که باید در هتل درجه A اسکان پیدا کنند و به ازای هر بازیکن 150 دلاراست در واقع روزی 140 میلیون هزینه اسکان تیم می شود که برای 10 روز مسابقه باید یک میلیارد و 400-500 میلیون تومان بدهیم . با این شرایط وقتی لیگ تمام شود تسویه حساب بازیکنان هم هست . این مسأله فشار زیادی به باشگاه می آورد. تا به حال رایزنی‌ها هم برای جذب اسپانسر نتیجه نداده ، بنابراین راهی جز انصراف نیست.»هرچند برای کازرونی ها انصراف از باشگاه های آسیا راه فرار است، اما با وجود جریمه دلاری سنگین، در واقع این تیم نه راه پس دارد و نه راه پیش. سرمربی نیروی زمینی شهید شاملی هم تأیید می کند:« جریمه انصراف از مسابقات، 30 هزار دلار است ، به همین خاطر باشگاه دست و پا می زند تا هزینه حضور در مسابقات را جور کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی