آرسنال بعد از 247 روز تسلیم شد!

زندگی برای توپچی‌ها ادامه دارد؛ امشب دربی لندن

فائزه زمانی
روزنامه نگار

بالاخره بعد از هفته‌ها اکران تام و جری در لیگ جزیره، منچسترسیتی صدر را از آرسنال قاپید. سیتی که در این فصل فقط 14 روز صدرنشین بوده است، بعد از هفت ماه با برد 2-1 مقابل فولام، مأموریت خود را با صدرنشینی کامل کرد تا پپ گواردیولا نفسی راحت بکشد.
این اتفاق آنقدرها هم غیرمنتظره نبود و با توجه به نتایج اخیر توپچی‌ها قابل پیش‌بینی بود. آرسنال بعد از 247 روز سر پیچ قهرمانی، ترمز کرد و سیتی هم بموقع سبقت گرفت.
حالا آرتتا برای پس گرفتن صدر از استاد، کار راحتی ندارد و محکوم به برد در تمام بازی‌های پیش رو است، اما به هر حال سیتی با یک بازی کمتر برگ برنده را در اختیار دارد.
آرسنال بعد از 3 تساوی متوالی و باخت سنگین مقابل منچسترسیتی، امشب در دربی لندن میزبان چلسی خواهد بود. دو تیم با توجه به نتایج اخیر، حال و روز خوبی ندارند اما اوضاع آبی‌های لندن کاملاً در وضعیت هشدار قرار دارد، آنها هر 5 بازی اخیر خود را واگذار کرده‌اند و چیزی برای از دست دادن ندارند.
از طرفی سیتی که این روزها بیشتر شبیه هیولاست، با رؤیای فتح سه‌گانه مجنون شده است.آنها آنقدر به تعقیب و گریز خود ادامه دادند که بالاخره در راند طلایی صدر را از چنگ آرسنال درآوردند و حالا به این راحتی‌ها حاضر به پس دادن این غنیمت نیستند اما آرسنال با برد در دربی امشب می‌تواند بازتوانی کند و کورسوی امیدش را روشن نگه دارد.
توپچی‌ها و آبی‌های لندن از 10 مرداد 1400 تا 15 آذر 1401، پنج بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم آسنال 3 برد و سهم چلسی 2 برد بوده است.
سالیبا مدافع فرانوسوی و مهره تأثیرگذار آرسنال که در بازی مقابل سیتی به دلیل مصدومیت غایب بود، با تأیید میکل آرتتا در بازی امشب هم حضور نخواهد داشت.
فرانک لمپارد هم جیمز، مونت، موموریا و کولیبالی را امشب در اختیار نخواهد داشت.
اما قبل از این در دیگر بازی‌های مهم لیگ جزیره، لیورپول در مقر خود آنفیلد، تاتنهام را سر برید و با یک بازی کمتر نسبت به اسپرز، جای آنها را در رده پنجم گرفت.
منچستریونایتد هم با برد خفیف -1صفر مقابل استون ویلا، تا حد زیادی خیال خود را بابت سهمیه لیگ قهرمانان اروپا راحت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی