ورزش ایران

ایران خواستار میزبانی جام جهانی کشتی می‌شود

ایران برای میزبانی جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۲۴ درخواست کتبی می‌دهد. اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته(جمعه) اعلام کرد به دلیل اهمیت سال ۲۰۲۳ به عنوان سال قبل از المپیک و لزوم برنامه‌ریزی تیم‌ها برای حضور پر قدرت در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۲۳ که قرار بود به ترتیب در امریکا و ایران برگزار شود را لغو کرده است. حال با توجه به لغو میزبانی، فدراسیون کشتی قصد دارد درخواست کتبی خود از اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ در هر دو بخش کشتی آزاد و فرنگی را بعد از المپیک ارائه کند.

 

بسکتبالی‌ها به نیمه نهایی رسیدند

برنامه مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال روز دوشنبه 11اردیبهشت برگزار می‌شود. بعد از را‌هیابی چهار تیم شهرداری گرگان، ذوب آهن، نفت آبادان و کاله آمل با شکست تیم‌های آویژه صنعت پارسای مشهد، مس کرمان، مهرام تهران و مس رفسنجان، برنامه نیمه نهایی اعلام شد. طبق برنامه روز دوشنبه شهرداری گرگان میزبان نفت آبادان است و کاله آمل از ذوبی‌ها پذیرایی می‌کند. پنجشنبه همین هفته هم بازی دوم برگزار می‌شود.

 

حذف پاکدامن در گرند پریکس سئول

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در گرندپریکس سئول با باخت مقابل نفر اول رنکینگ جهان حذف شد. او دیروز  در جدول اصلی مسابقات، اول انتقام باخت قهرمانی آسیا را از شمشیرباز قزاقستانی گرفت و بعد حریف انگلیسی‌اش را برد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. اما با باخت 15-9 مقابل ساندرو بازادزه گرجستانی اول رنکینگ جهان حذف شد.

 

مغولستان  حریف والیبال پیکان شد

تیم والیبال پیکان با سومین باخت در  دور مقدماتی قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیای ویتنام، برای مقام پنجم تا نهم حریف مغولستان شد. تیم فاطمه رشیدی دیروز در آخرین بازی دور مقدماتی به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 3- صفر باخت. پیکان به عنوان تیم چهارم گروه A  در مرحله بعد برای مقام  پنجم تا نهم امروز به مصاف مغولستان می‌رود. قزاقستان و هنگ کنگ هم حریفان بعدی تیم پیکان به ترتیب در روزهای 11 و 12 اردیبهشت هستند.

 

4 نقره دیگر برای قایقرانان

در جریان مسابقات آب‌های آرام زیر 23 سال و پاراکانو آسیا، قایقرانان 4 نقره دیگر صید کردند.
داریوش محمدی و علیرضا خمسه در کایاک دو نفره 500 متر جوانان، ترنم اکبرزاده در کایاک تک نفره 500 متر جوانان، مائده شورگشتی و هدیه خیرآبادی  در کانو 2 نفره 500 متر و شهلا بهروزی راد در KL 300 در مسافت 200 متر صاحب نقره شدند.
با این 4 نقره، جمع مدال‌های ایران به 9 طلا، 13 نقره و 4 برنز رسید. 

 

نایب قهرمانی کوراش مردان در آسیا

تیم ملی کوراش مردان  با 2 طلاو 2 نقره نایب قهرمان آسیا شد.
هم چنین بانوان هم در این مسابقات، با کسب 2 نقره و 2 برنز در جایگاه چهارم قرار گرفتند.
در مجموع هم تیم کشورمان با 2 طلا، 4 نقره و 2 برنز بعد از ازبکستان و چین سوم آسیا شد.

 

لگد دورتموند به بخت خود

دورتموند با تساوی مقابل بوخوم به بخت خود لگد زد.
درحالی که زنبورها هفته قبل، از تساوی بایرن مونیخ استفاده کردند و صدرنشین بوندسلیگا شدند، حالا با تساوی 1-1 مقابل بوخوم صدرنشینی‌شان به خطر افتاد،  تا در صورت برد امشب بایرنی‌ها مقابل هرتابرلین، صدر مجدداً به باواریایی‌ها برگردانده شود.
دورتموندی‌ها در این بازی، بشدت نسبت به  تصمیمات داور معترض بودند و بعد از بازی به رختکن داوری هجوم بردند تا خشم خود را فریاد بزنند.

جستجو
آرشیو تاریخی