سرمربی تیم ملی بوکس جا ماند!

عمل قلب باز کار دست نهرودی داد

فائزه زمانی/  تیم ملی بوکس راهی مسابقات جهانی تاشکند شد؛ اما بدون سرمربی!
بعد از پناهندگی حسین ثوری، با روی کار آمدن روح‌الله حسینی به عنوان سرپرست، حسین نهرودی جایگزین علیرضا استکی در تیم ملی شد.کارشناسان زیادی همان موقع نسبت به سن بالای نهرودی انتقاد داشتند و با توجه به عمل قلب باز سرمربی 70 ساله تیم ملی، نگران حضور او کنار رینگ برای همراهی بوکسورها بودند.
حالا در آستانه مسابقات جهانی آنچه کارشناسان از آن می‌ترسیدند اتفاق افتاد، تیم ملی عازم تاشکند شد اما خبری از سرمربی نبود. در حالی که همه منتظر بودند نهرودی پدر بوکس ایران را بعد از 11 سال، مجدداً کنار رینگ ببینند، پزشک او به‌خاطر عمل قلب بازی که قبلاً انجام داده بود، به نهرودی اجازه پرواز نداد. حالا همایون امیری و محمود نهتانی دستیاران نهرودی امانتدار او در رینگ تاشکند خواهند بود و سرمربی، بوکسورها را مجازی کوچ خواهد کرد.
در حالی که این نقد به فدراسیون وارد است که چرا از قبل فکر چنین روزهایی را نکرده بود، ابراهیم موسوی مدیرتیم‌های ملی، از انتخاب نهرودی دفاع کرد و معتقد است لغو لحظه آخری پرواز مستقیم، همه چیز را به هم ریخت: «نهرودی قبلاً عمل قلب باز انجام داده بود، تیم اول قرار بود با پرواز مستقیم، یک راست به تاشکند برود اما لحظه آخر پرواز لغو شد و قرار شد تیم اول به ترکیه برود و بعد از 8 ساعت ترانزیت، راهی تاشکند شود. پزشک نهرودی، طولانی بودن این پرواز را برای او خطرناک دانست و ما هم نخواستیم ریسک کنیم. از طرفی هم تاریخ انقضای پاسپورت او تمام شده بود و ایشان دیر اقدام کردند، خلاصه همه چیز دست به دست هم داد تا نهرودی در این مسابقات حضور نداشته باشد.»
او در واکنش به انتقادات برای انتخاب نهرودی گفت: «منتقدانی که به سن نهرودی انتقاد دارند، خیلی چیزها را نمی‌دانند. او الان سه ماه است که بالای سر بچه‌ها بوده و کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم. او سابقه حضور در 4 المپیک را دارد و مگر می‌شود به این راحتی‌ از کنار اسم او گذشت که حالا آقایان به حضور او در تیم ملی، انتقاد می‌کنند.
اصلا نگران نیستیم، مطمئن باشید اگر جای نگرانی بود فکری می‌کردیم. امیری و نهتانی از مربیان خوب ما هستند و الان چندین سال است که در اردوها کنار ملی‌پوشان هستند، در این مسابقات هم به‌خوبی از
پس کار برمی‌آیند.»
بی‌شک نهرودی شناسنامه بوکس ایران است، بوکسورهای نسل‌های مختلفی وام‌دار او هستند و نمی‌شود به این راحتی از کنار او گذشت، اما بهتر بود فدراسیون با دید بازتری دست به انتخاب می‌زد و از قبل فکر این روزها را می‌کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی