جعفرزاده: امیدوارم تیراندازان برنده جنگ نابرابر باشند

عالیجنابان از ما انتظار خیلی زیادی دارند

مهری رنجبر/ احمد ظفر جعفرزاده، مربی تیم ملی تیراندازی تپانچه، معتقد است شاگردانش در شرایط نابرابری از رقبایشان برای جام جهانی باکو آماده می‌شوند.
او که جواد فروغی، وحید گلخندان و امیر جوهری‌خو را در آخرین اردوی قبل از جام جهانی باکو تمرین می‌دهد، امیدوار است شاگردانش از پس رقبایشان بربیایند: «من آرزو می‌کنم با همه سختی‌هایی که درمسیر راه ما بود، کمبود امکانات ایده آل نسبت به رقبا، تیراندازان بتوانند در جنگ نابرابرپیروز شوند. البته اعتماد به نفس بچه‌های ما و اعتقاداتشان این نوید را می‌دهد.»
او جواب سؤال‌ها را با طنز جواب می‌دهد، حتی وقتی از او درباره مدال جام جهانی پرسیده می‌شود: «شما می‌خواهید حساب کنید، وقتی ما برگشتیم هم حرف داریم. من قبلاً هم گفته‌ام که عالیجنابان از ما انتظار خیلی زیادی دارند، حتی اصحاب رسانه و مردم. بچه‌ها هم همه وجودشان را می‌گذارند تا بهترین نتیجه را بگیرند، اما خدا عادل است و هرکسی زحمت بکشد در مسیر عالی‌تر و بیشتر تلاش کند، حقش را می‌دهد.البته ما هم سعی می‌کنیم شاید این موازنه را بهم بزنیم.»
به نظر جعفرزاده، درخشش جواد فروغی در جام جهانی باکو، بهترین اتفاق ممکن است: «من به جواد اعتماد به نفس دادم و امیدوارم نتیجه‌اش را هم ببینیم. من تمرین با او را به رغم ریسک بالا قبول کردم. جواد فروغی در مسابقات جزو نفرات اول و دوم با امتیازات بالا بوده. وقتی یک قهرمان به قله می‌رسد معمولاً باتری خالی می‌کند و به هر حال باید مربی چیره دستی باشد تا او را دوباره شارژ کند. ما هم از متخصصان بدنسازی، تغذیه و روانشناسی کمک گرفتیم. اما همه توقع نتیجه ایده آل از او دارند. آرزو می‌کنم فروغی در آذربایجان بدرخشد چرا که این اتفاق برایش حکم بمب انرژی را دارد.»
مربی تیم ملی تپانچه جام جهانی باکو را بهترین فرصت برای ارزیابی تیراندازان قبل از انتخابی المپیک می‌داند: «صد درصد باکو بهترین میدان برای این است که بدانیم چقدر راه رفتیم و چه شرایطی برای پیشرفت لازم داریم. به هر حال رقبا روی ایران حساب می‌کنند و بچه‌ها را آنالیز. ما هم در این میدان باید با شناسایی ضعف‌ها تیراندازان را برای رقابت‌های بعدی آماده کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی