جام جهانی 2023 قرعه‌کشی شد

ایران دوباره با ماتادورها همگروه شد

تیم ملی بسکتبال کشورمان در جام جهانی 2023 با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل عاج همگروه شد. جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از روز جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود. ایران که به عنوان تیم سوم راهی مرحله نهایی جام جهانی شده بود، در سیدبندی 32 تیم جام جهانی که طبق رنکینگ فدراسیون جهانی انجام شد، ایران به همراه دومینیکن، فنلاند و نیوزیلند در سید پنج قرار گرفت.براساس قرعه‌کشی انجام شده، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه G با اسپانیا، برزیل و ساحل عاج همگروه شد. ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ نیز با اسپانیا همگروه بود. اسپانیا مدافع قهرمانی جهان است و سال 2019 آرژانتین را در فینال شکست داد.
نتایج قرعه‌کشی جام جهانی 2023 بسکتبال به شرح زیر است:گروه A: آنگولا ،دومینیکن، فیلیپین و ایتالیا، گروه B: سودان جنوبی، صربستان، چین و پورتوریکو،گروهC : امریکا، اردن، یونان و نیوزیلند،گروهD : مصر، مکزیک، مونته‌نگرو و لیتوانی،گروهE : آلمان، فنلاند، استرالیا و ژاپن،گروهF : اسلوونی، کیپ‌ورد، گرجستان و ونزوئلا،گروهG : ایران، اسپانیا، ساحل عاج و برزیل،گروهH : کانادا، لتونی، لبنان و فرانسه
مسابقات گروه‌های اول تا چهارم در مانیل، گروه‌های پنجم و ششم در اوکیناوا و گروه‌های هفتم و هشتم در جاکارتا برگزار می‌شود با این تبصره که تیم ملی امریکا به فیلیپین می‌رود، اسلوونی در ژاپن بازی می‌کند و بازی‌های کانادا در اندونزی برگزار می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی