صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

افزایش قیمت تخم‌مرغ هنوز مصوب نشده است
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت:با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، با وزارت جهاد کشاورزی برای قیمت ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تخم‌مرغ درب مرغداری به تفاهم رسیدیم اما این نرخ هنوز در ستاد تنظیم بازار مصوب نشده است.
محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در جلسه‌ای درباره قیمت جدید تخم‌مرغ با نرخ 47 هزار و 300 تومان درب مرغداری با وزارت جهاد کشاورزی به تفاهم رسیدیم. مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران ادامه داد:البته هنوز قیمت تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار مصوب نشده است و به طور معمول باید مصوبه این ستاد را نیز برای ابلاغ داشته باشد.

 

افتتاح پروژه‌های حمل‌ونقل در خوزستان
 وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان خوزستان، احداث ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسانیم.
مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی استان خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه این استان اظهار کرد: احداث ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه با اینکه نیازمند منابع زیادی است اما در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر در مسیر رامهرمز به رامشیر بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و قرارگاه خاتم انجام می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه استان خوزستان بیان کرد: بخش زیادی از بار کشور از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور توزیع می‌شود که ترانزیت بین‌المللی را در این منطقه رقم می‌زند اما برخی راه‌های استان خوزستان در تراز این میزان ترانزیت نیست اما به منظور تسهیل در ترانزیت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائزاهمیت است. بذرپاش ادامه داد: تلاش می‌کنیم ۳۰۰ کیلومتر از این بزرگراه را تا پایان دولت به نتیجه برسانیم و از این طریق سهم قابل قبولی در توسعه شبکه بزرگراهی این استان که اثر مستقیم در ارتقای سطح امنیت، اقتصاد، تجارت و... دارد، ایفا کنیم.

نهضت ملی مسکن در خوزستان سرعت می‌گیرد
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری قرارگاه مرکزی مسکن به دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان و تسریع در ساخت پروژه‌ها خبر داد.
ارسلان مالکی گفت: پس از دستور وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسریع روند احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن، قرارگاه مرکزی مسکن تشکیل جلسه داد که در آن مسائل و مشکلات پروژه‌ها یک به یک بررسی و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی