صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

چاینا دیلی
چین

آرژانتین تصمیم گرفته است در مبادلات تجاری با چین به جای ارز دلار که از قدیم ارز مبادلات جهانی بود، از ارز یوان استفاده کند؛ اقدامی که برای هر دو کشور چین و آرژانتین یک اقدام برد - برد تلقی می‌شود. زیرا به این ترتیب هم آرژانتین از مزایای مبادلات تجاری گسترده سود می‌برد و هم ارز رسمی چین به جایگاهی بالاتر از قبل می‌رسد. بر مبنای اطلاعات منتشر شده، قرار است مبادلات تجاری دو کشور از ابتدای ماه مه یعنی روز دوشنبه با یوان انجام شود.

 

گلوب ‌اند میل
کانادا

 سنای کانادا لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن پلتفرم‌های خارجی مثل نتفلیکس و یوتیوب مجبور خواهند بود تا در برنامه‌های توزیع خود، محتوای بیشتری از آنچه که در کانادا تولید می‌شود، ارائه کنند. این لایحه باید به تأیید کامل رئیس دولت برسد تا تبدیل به قانون شود. این در حالی است که تا کنون پلتفرم‌های خارجی که در کانادا طرفداران بسیاری دارند مثل این دو پلتفرم و همچنین اسپاتیفای و دیزنی پلاس تولیدات کانادا را پوشش ویژه نمی‌دادند.
 
 

نشنال
امارات

مخالفان دولت طالبان در افغانستان برای اولین بار اتحادی علیه این دولت تشکیل دادند. آنان بعد از نشستی که در وین داشتند، به این اتحاد رسیدند و آن را اعلام کردند. این گروه‌ها در بیانیه‌ای از «چشم‌انداز جدید افغانستان» خبر دادند. با وجود اقدامات شدید امنیتی که بر فضای این نشست 3 روزه حاکم بود، فاش شده است که این گروه‌ها شامل گروه‌های مقاومت، گروه‌های سیاسی، فعالان اجتماعی و فعالان حقوق زنان هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی