صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

جاسوسی امریکا از وزارت دفاع آلمان
یک دهه پس از افشاگری جاسوسی گسترده امریکا از متحدان اروپایی خود، نشریه آلمانی دای زیت و شبکه تلویزیونی دولتی ای آر دی آلمان فاش کردند که جاسوسان امریکایی از وزارت دفاع این کشور جاسوسی و اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس این گزارش، اسناد جدید لو رفته از پنتاگون نشان می‌دهد، دستگاه‌های جاسوسی امریکا مذاکرات و گفت‌و‌گوهای محرمانه مقامات نظامی آلمان و چین را که ماه فوریه در برلین صورت گرفته بود، شنود ‌کرده‌اند.
 
 استعفای رئیس بی‌بی‌سی پس از رسوایی
بعد از کشمکش بی‌بی‌سی و شبکه اجتماعی توئیتر برسر برچسب «رسانه دولتی»، «ریچارد شارپ» کسی که بیشتر به عنوان کارچاق‌کن بوریس جانسون (نخست‌وزیر اسبق انگلیس) شناخته می‌شود به دلیل افزایش فشارها درباره نحوه انتصاب وی به ریاست این رسانه، از مقام خود کناره‌گیری کرد. وی خبر داده تا تعیین جانشین‌اش سرپرستی بی‌بی‌سی را برعهده خواهد داشت. روزنامه ساندی تایمز پیش‌تر گزارش داد که چند هفته قبل از انتصاب شارپ به عنوان رئیس بی‌بی‌سی توسط بوریس جانسون، او شرایط دریافت وامی به مبلغ ۸۰۰ هزار پوند را برای جانسون فراهم کرده بود.

 

فیلیپین وارد بازی امریکا شد
در آخرین سلسله تنش‌ها از برخوردهای دریایی چین و فیلیپین، گشت ساحلی فیلیپین از رویارویی با کشتی‌های چینی که به ادعای این کشور در حال انجام مانورهای خطرناک در دریای چین جنوبی بودند، خبر داد .این در حالی است که رزمایش مشترک نیروهای امریکا و فیلیپین که سه‌شنبه هفته پیش انجام شد، با واکنش چین روبه‌رو شده است. این رزمایش بزرگ‌ترین مانور نظامی امریکا و فیلیپین در دهه‌های اخیر بود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی