صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

شناسایی هویت شهید آشوری
پس از ۳۹ سال
 خبر اول اینکه، سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح روز گذشته خبر کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید آشوری «جانی بت اوشانافقی بگلو» را به اقوام وی اعلام کرد.  شهید سرافراز «جانی بت اوشانافقی بگلو» متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۳  از شهدای آشوری هشت سال دفاع مقدس است که روز ۲۳ اسفند سال ۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به‌شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه دشمن برجای ماند و مفقودالاثر شد در نهایت پیکر مطهر وی پس از گذشت ۳۹ سال کشف و شناسایی شد.

همایش مجازی براندازان با حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب
 خبر دیگر اینکه، همایش مجازی تحت عنوان «گفت‌وگو برای نجات ایران» جمعه و شنبه شب با همراهی شماری از چهره‌های برانداز و اصلاح‌طلب برگزار شد. حضور مجازی «مهدی نصیری» روزنامه‌نگار نزدیک به جریان اصلاح‌طلب و ارائه پیام مکتوب از سوی «فائزه هاشمی» و «مصطفی تاجزاده» از جمله نکات این همایش بود که هدف آن ارائه طرح برای «گذار از جمهوری اسلامی» معرفی شده است. حضور «حاتم قادری» چهره آکادمیک اصلاح‌طلبان در کنار «اردشیر امیرارجمند» عنصر مرتبط با سازمان منافقین و مشاور ارشد موسوی از دیگر نکات قابل تأمل این همایش مجازی بود. گفتنی است، تأکید این همایش درباره راهکار، بر آخرین بیانیه میرحسین موسوی متمرکز بود. این درحالی است که پیش از این تسنیم خبر داده بود منشور جنبش سبز با خط‌ دهی گروهک تروریستی منافقین، تدوین شده و قرار است توسط امیرارجمند رونمایی شود.

ادامه حواشی سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی
 شنیدیم که، با گذشت بیش از 10 روز از حضور فرزند شاه مخلوع ایران در سرزمین‌های اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، حواشی این سفر همچنان دامنگیر سلطنت‌طلب‌ها و رضا پهلوی است. در آخرین حواشی، تصویری از همسر رضا پهلوی کنار دیوار موسوم به «دیوار ندبه» منتشر شده است که به او اجازه نداده‌اند در کنار رضا پهلوی به زیارت این دیوار برود. کاربران فضای مجازی در این باره نوشتند: همسر و فرزند آخرین شاه ایران پیش از انقلاب اسلامی می‌توانستند کنار یکدیگر به زیارت اماکن مقدسه در ایران بروند اما صهیونیست‌ها به آنها اجازه ندادند به صورت مختلط دیوار ندبه را زیارت کنند و او به این موضوع تمکین کرده و به قوانین دینی و مذهبی در اسرائیل احترام گذاشته است. این بخش از انتقادات کاربران فضای مجازی، ناظر به زیر سؤال بردن و توهین به حجاب شرعی از سوی سلطنت‌‌طلبان بوده است.
محکومیت سفر پهلوی
از سوی کلیمیان ایران
همایون سامه یح، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس نیز طی اظهاراتی نسبت به سفر فرزند شاه مخلوع ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین واکنش نشان داد. وی در این زمینه اظهار داشت: سفر رضا پهلوی انزجار بیش از پیش ملت‌های جهان و به‌ویژه ایرانیان کلیمی را به دنبال داشت و ایرانیان کلیمی ضمن اعلام اعتراض به انجام این سفر آن را محکوم می‌کنند. سامه‌یح همچنین با تأکید بر ضعف قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد بازگشت فلسطینیان به سرزمین اصلی و خانه و کاشانه‌شان خواهیم بود.

سانسور حماسه میلیونی نماز عید در جلد روزنامه‌های اصلاح‌طلب
 دست آخر اینکه، روزنامه‌های جریان اصلاح‌طلب که در جریان آشوب‌های پاییز سال گذشته توجه ویژه‌ای به متهمان اغتشاشات و بازداشت‌شدگان حوادث تروریستی همچون به شهادت رساندن سید روح‌الله عجمیان داشتند، روز گذشته اما ترجیح دادند تا با سانسور تصاویر حماسه تاریخی و معنوی میلیون‌ها ایرانی در برپایی نماز عید فطر سال 1402 در صفحه اول خود، حتی یک عکس از این مراسم دینی در جلد خود کار نکنند. شرق، هم‌میهن، اعتماد، سازندگی، ابتکار، آفتاب یزد، آرمان امروز، آرمان ملی، مردم‌سالاری و ... از جمله روزنامه‌هایی بودند که این اقدام مشترک آنها انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی