صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

در جوابیه معاونت امور مجلس ریاست جمهوری مطرح شد

کمک 4 میلیارد و 350 میلیونی دولت به روزنامه مخالف!

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

 
معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری، در جوابیه‌ای که به مدیرمسئول روزنامه مخالف دولت «جمهوری اسلامی» ارسال کرده، به سیاه‌نمایی‌ها و اصرار بر تخریب دولت و رئیس‌جمهور از سوی این روزنامه اشاره کرده و با اعلام اینکه در سال گذشته دولت از محل‌های مختلف 4 میلیارد و 350 میلیون به این مجموعه کمک کرده، این سؤال را مطرح کرده که آیا روا است به رغم این کمک، باز هم این روزنامه به روی دولت چنگ بکشد؟
این جوابیه پس از آن ارسال شد که «جمهوری اسلامی» اظهارات تخریبی یک نماینده علیه دولت را به طور کامل در شماره پنجشنبه خود منتشر کرده.
معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری با طرح این سؤال از «مسیح مهاجری»، که به راستی بر اساس کدام معیار بر اظهارات مغشوش یک نماینده صحه گذاشته و با اشتیاقی که نشان از سر درون دارد، مکنونات خود را از زبان دیگری برجسته می‌کنید؟ تأکید کرد: به نظر می‌رسد منش آقای رئیسی مبنی بر اینکه در پی بیان مشکلات تحویل گرفته از دولت گذشته نیست، موجب شده تا مسئولان بلندپایه دولت قبل و عقبه متعصب رسانه‌ای‌شان، به‌جای آنکه به‌خاطر ناتوانی‌های مشهود خود در اداره امور و خسارت‌های فراوانی که بر سر ملت آوار کرده بودند، در مقابل مردم پاسخگو‌ باشند، زبان و قلم به وارونه‌نمایی و تحریف واقعیت‌ها، گشوده و می‌چرخانند!
این جوابیه با اشاره به مشکلات برجای مانده از دولت گذشته، دلیل حمله به دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی را این‌طور بیان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال و محافل رسانه‌ای و مطبوعاتی دنباله‌رو آنها بیش از هر چیز، از اینکه دولت آیت‌الله رئیسی با مدیریت انقلابی و جهادی در حال کنار زدن بساط مدیریت تنبل و اشرافیت‌زده و غربگرا است، نگران هستند و به همین دلیل هم سعی می‌کنند به بهانه‌‌های واهی شخص رئیس‌جمهور و دولت مردمی را ناکارآمد جلوه دهند.
این معاونت در ادامه با اشاره به مشکلات و نابسامانی‌های دولت گذشته، از جمله رشد اقتصادی نزدیک به صفر در دهه 90، اشرافی‌گری، تحویل تورم ۶۰ درصدی به دولت سیزدهم و ده‌ها خسارت دیگری که دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر پیکره اقتصادی کشور وارد کرده، به اقدامات گسترده دولت برای جبران این کاستی‌ها و رفع مشکلات مردم و کشور اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی مدیران دولت گذشته و رسانه‌هایی مانند روزنامه جمهوری اسلامی که در دوره هشت ساله گذشته حامی پروپاقرص مدیران اشرافی و ناکارآمد بودند، به‌صورت هماهنگ به اقدامات و برنامه‌های دولت مردمی و شخص رئیسی حمله کرده و با انتشار تعابیری توهین‌آمیز، تکاپوی شدیدی به راه انداخته‌اند تا رویکردها و برنامه‌های قابل تقدیر دولت مردمی را در اذهان عمومی تخریب کنند.
 
در این جوابیه با اشاره به اینکه مدیرمسئول این روزنامه را از «السابقون انقلاب» می‌دانند، آمده است: شرط انقلابی بودن انقلابی ماندن است. اکنون هم وظیفه تاریخی حکم می‌کند که قلم شما و روزنامه تحت اختیار شما در خدمت مردم، سربلندی کشور و امید افزایی باشد و از ایجاد تفرقه و تردید و تخطئه بپرهیزید.
معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری با طرح این سؤالات که مگر رهبر معظم انقلاب مکرر امید آفرینی را وظیفه رسانه‌ها اعلام نفرموده‌اند؟ آمده است: اگر خود را مخاطب این بیانات نمی‌دانید و خود را نه رسانه نظام و مدافع «جمهوری اسلامی» که رسانه‌ای آزاد و منتقد می‌دانید سلمنا! همین فردا اعلام کنید که دیگر هیچ گونه یارانه و کاغذ دولتی و رپرتاژ و آگهی دولتی نمی‌گیرید و آن‌وقت با آزادی و آزادگی تا آنجا که وجدان و انصاف‌تان اجازه می‌دهد نقد کنید وگرنه شرط انصاف نیست که تنها در سال ۱۴۰۱ جمعاً بابت یارانه مستقیم و آگهی و سهمیه کاغذ ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون از دولت سیزدهم کمک بگیرید تا چنگ روی او بکشید، آن هم در شرایطی که این میزان کمک دولتی چهار برابر سال ماقبل آن بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی