صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

یادی از بزرگان رادیو به مناسبت روز ملی این رسانه، اعتراض به تصمیم عجیب برای بازدیدکنندگان کاخ گلستان و آخرین خبرها از تازه‌ترین فعالیت اهالی فرهنگ و هنر از جمله اخبار فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید؛

 یادی از بزرگان در سالروز تولد رادیو  
4 اردیبهشت‌ماه روز تولید و ورود نخستین فرستنده رادیو به ایران است. اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران در این روز در تهران گشایش یافت و از فردای آن روز برنامه‌های عادی رادیو آغاز شد و چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود «رادیو تهران» نامیده می‌شد. به همین مناسبت روز گذشته اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی با یادداشت‌هایی در پاسداشت این رسانه نوشتند. شهرام گیل‌آبادی، نویسنده، کارگردان و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون در این باره نوشته است: «جمله من بین بچه‌های رادیو مشهور شده است؛ رادیو خانه پدری من است. البته هر کس ممکن است از خانه پدری خود برود و یا رانده شود. اما خانه پدری هیچ وقت از دل نمی‌رود.» او در ادامه با ذکر خاطراتی از بزرگان این عرصه، از آنها یاد کرده است. در بخشی از این یادداشت درباره رامین فرزاد، صدای خاطره‌انگیز و نوستالژیک رادیو آمده است: «روزی رامین فرزاد در محوطه ساختمان رادیو (میدان ارک) نشسته بود و به گربه‌ها غذا می‌داد. نزدیک شدم دیدم، با چشمان خودم دیدم، هنوز صدایش در گوشم می‌پیچد، داشت برای گربه‌ها با آن صدای افسانه‌ای شعر می‌خواند.» او همچنین درباره دیگر چهره شناخته‌شده این عرصه حمید عاملی نوشته است: «روزی با چشمان خودم دیدم حمید عاملی که ریه‌اش آب آورده بود برنامه زنده را سرپا اجرا می‌کرد و با درد برای مردم می‌خندید.» او در ادامه در خاطراتی از سعدی افشار، مرشد ترابی، عباس شیرخدا، ژاله علو، صدرالدین شجره و... یاد کرده است. داوود حیدری، مجری و صداپیشه نیز با انتشار کلیپی آورده است: «رادیو برای ما فقط یه حرفه نبود. یه علاقه بود. یه عشق ساده به کار و مردم‌مون و این عشق باعث شد تا امروز دوام بیاریم. سالروز تولد رادیو به همه رادیویی‌های عاشق مبارک.»

تصمیم عجیب برای بازدید از کاخ گلستان
نسیم محمدی، پژوهشگر در سلسله یادداشت‌های اینستاگرامی از تصمیم عجیب مدیر کاخ گلستان درباره حذف گزینه هزینه ورودی و انتخاب مجزای موزه‌های این مکان و اجبار در پرداخت هزینه یکجای همه بخش‌ها نوشته است. در این یادداشت آمده است: «روز گذشته با اتفاق عجیبی در کاخ گلستان مواجه شدم. خرید بلیت ورودی به کاخ را کردند. خرید تکی هر بخش را حذف کردند و از این به بعد شما صرفاً برای ورود به محوطه کاخ یک راه بیشتر ندارید: پرداخت 46 هزار تومان یک‌جا برای دیدن تمام قسمت‌های کاخ.» او با اشاره به تبعات این محدودیت در بخش دیگر این یادداشت آورده است: «همواره یکی از عوامل مهم بازدید همه قشرهای مردم از کاخ گلستان، سهولت بازدید از بخش‌های دلخواه و انتخابی و استفاده از فضای باغ بوده و هست و اگر گرفتن تصمیم برای خرید یک‌جای تمام بخش‌ها تلاشی است در جهت کسب درآمد بیشتر از گردشگران با این کار قطعاً و حتماً همان تعداد افرادی را هم که برای گذراندن یک صبح یا بعد از ظهر دل‌انگیز به کاخ می‌رفتند و هزینه‌ای پرداخت می‌کردند، خواهید راند.»


خداحافظی مجری برنامه «سلام تهران»  
علی ترابی از مجریان برنامه صبحگاهی «سلام تهران» خداحافظی مصطفی امامی دیگر مجری این برنامه تلویزیونی را اعلام کرد.

 


خبر بهرام افشاری از رکوردشکنی فیلمش  
بهرام افشاری در خبری از رکوردشکنی «فسیل» نوشته است. طبق این خبر، این فیلم به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان با گذشت یک ماه از آغاز اکران، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.


سریال تازه حسن معجونی  
منوچهر هادی با انتشار اولین تصویر از پشت صحنه سریال تازه‌اش اعلام کرده که فیلمبرداری این سریال به پایان رسیده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده از این کارگردان، «نیوکمپ» (لیونل مسی) یک سریال کمدی است که حامد آهنگی، حسن معجونی و بهاره افشاری از جمله بازیگران آن هستند. این سریال قرار است از یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی منتشر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی