گنجی: پرتاب 80 متری، نشدنی نیست

علی فتحی گنجی رکورددار پرتاب نیزه ایران، با رؤیای مدال بازی‌های آسیایی این روزها تمرین می‌کند. او سال قبل با برنزش، تنها دوومیدانی کار مرد بود که در بازی‌های کشورهای اسلامی مدال گرفت. پرتابگر نیزه فصل مسابقات را با رکوردزنی شروع کرد تا نشان دهد، رؤیایش خام نیست.
هرچند فتحی گنجی، جدای از سختی کارش، رقیب هم ندارد: «درست است پرتاب بالای 80 متر سختی هم دارد، اما اگر امکانات بهتر باشد خیلی راحت است. این روزها من با کمترین امکانات و با همه سختی‌ها تمرین می‌کنم، حتی تکنیکم حرفه‌ای و در حد آسیا و دنیا نیست، اما کار نشدنی هم نیست و رکورد می‌زنم. من حتی در مسابقه هم رقیبی ندارم. در واقع من 77 متر پرتاب می‌کنم، نفر دوم 70 متر می‌اندازد، کسی نیست که به من ذوق و شوق برای پرتاب 80 بدهد.»
او رکورد 77 متر و 11 سانتیمتری را ثبت کرده، باید برای تحقق رؤیایش در هانگژو باید نیزه‌اش را 80 متر پرتاب کند: «رکورد مد نظرم پرتاب بالای 80 متر است. من اگر در بازی‌های آسیایی 82-83 متر پرتاب کنم، مدال می‌گیرم. رکوردی که ثبت آن راحت است و دور از دسترس نیست. من از همان دوره نوجوانی با رکوردزنی بالا آمده‌ام و از حالا به بعد برنامه‌ام پرتاب بالای 80 متراست. البته کاش ما چند مسابقه بین‌المللی شرکت می‌کردیم تا در قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی با رکوردهای بالای رقبا شوکه نشویم و کپ نکنیم.»رکورددار پرتاب نیزه ایران، امیدوار است در جام رمضان با رقبای قدرتمند آسیایی‌اش رقابت کند: «فکر می‌کنم با 70 امتیازی که جام بین‌المللی امام رضا(ع) دارد، پرتابگران سطح بالای آسیا بیایند. آن وقت من هم می‌توانم جدی‌تر رقابت کنم و حتی رکوردم را بالا ببرم.»
برنامه پرتابگر نیزه، رکوردزنی در اول فصل نبود: «جام رمضان، اولین مسابقه فصل بود و من هم می‌خواستم خودم را محک بزنم که خدا را شکر 50 سانتیمتر رکورد پرتاب نیزه ایران به اسم خودم را زدم. از حالا هم خیلی جدی برای مدال بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنم.»
جستجو
آرشیو تاریخی