بهترین ورزشکار ایران شدن مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند

الهام حسینی: لطف مردم شامل حال من شد

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

مراسم برترین های ورزش ایران در سال 1401 در حالی برگزار شد که سیده الهام حسینی و هادی چوپان به‌عنوان برترین ورزشکاران زن و مرد کشورمان در این سال انتخاب شدند. حسینی که  توانست سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا سه مدال خوشرنگ طلا به گردن بیندازد، با آرای مردمی قهرمان سال 1401 زنان شد. او بعد از انتخابش می‌گوید:«برای من باعث افتخار است و از اینکه مردم کشورم مرا لایق و شایسته این عنوان دانستند بسیار ممنونم؛ هر چند همه دختران ایرانی شایسته هستند و نشان داده‌اند با تمام تلاش‌شان برای برترین شدن فعالیت می‌کنند.»او در ادامه تأکید می‌کند:«در این رقابت، عنوان‌داران بسیار خوبی حضور داشتند که در ورزش ایران تاریخ‌ساز و سد‌شکن بوده‌اند. به هر حال این زنان راه را برای سایر ورزشکاران باز کردند و نشان دادند دختر ایرانی چقدر قوی است، اما لطف مردم شامل حال من شد تا این عنوان نصیبم شود.»
وزنه‌بردار طلایی آسیا بعد از دریافت جایزه برترین ورزشکار مسئولیت خود را در خصوص مردم و جامعه وزنه‌برداری بیشتر می‌داند: «اولاً خیلی خوشحالم که مردم قدر و درک مناسبی از کسب مدال وزنه‌برداری دختران داشتند، آن هم رشته‌ای که در ایران بیشتر از چهار سال  قدمت ندارد. رشته سختی است و کم و کاستی‌هایی هم دارد، اما باید گفت مسئولیتم در قبال این محبت مردم بیشتر شده است و می‌دانم که نباید لحظه‌ای از تلاش دست بردارم.»الهام حسینی که در ترکیب تیم‌ملی وزنه‌برداری اعزامی به آسیا هم قرار دارد، در این باره می‌گوید:«شرایط هر سال متفاوت است و همیشه یکسان نیست. این رقابت‌ها علاوه بر قهرمانی آسیا جنبه انتخابی المپیک را هم دارد بنابراین وزنه‌برداران با قدرت به سئول می‌آیند. من با تمام وجود و نیت تلاش می‌کنم مدال بگیرم و فاصله‌ام را با سایر رقبا کم کنم. باید بدانید که ایران به اندازه 10 تا 15 سال دیرتر از سایر رقبایش وزنه‌برداری را آغاز کرده است ولی من و هم‌تیمی‌هایم می‌خواهیم رکورد‌شکنی کنیم.»او همچنین به رفع مصدومیت‌هایش اشاره می‌کند و می‌گوید:«از روز اولی که وزنه‌برداری را شروع کردم با عشق و علاقه‌ای که داشتم هدفم این بود که روزبه‌روز خود را به سکوها نزدیک‌تر کنم و افزایش رکورد داشته باشم. مسیر آسانی نبود و نخواهد بود. در این مسیر دردها و آسیب‌دیدگی‌ها هستند و یک جایی تو را متوقف می‌کنند و سرعتت را می‌گیرند. روحیه خیلی بالایی می‌طلبد تا همیشه بتوانی انگیزه داشته باشی و ناامید نشوی. در این راه نخستین فردی  هستی که همیشه باید خودت را حمایت کنی و روحیه بدهی.» قهرمان ایران نسبت به غیبت پوپک بسامی در ترکیب آسیا عنوان می‌کند: «پوپک از دوستان خوب و هم‌تیمی‌های عزیز من است ولی او مصدومیت داشت و نتوانست به شرایط ایده‌آل برسد. البته در مورد بودن و نبودن آنها، من نمی‌توانم اظهارنظر کنم و باید به نظر کادر فنی احترام گذاشت. شما حتی در ورزش ما دیده‌اید که وزنه‌بردار قدرتمندی همچون رسول معتمدی قهرمان جهان نیز به خاطر مصدومیت دو انتخابی المپیک را از دست داده است.»

 

وزنه‌برداری زنان به‌دنبال سهمیه المپیک در کره‌جنوبی

تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با هدایت مه‌سیما بابایی برای حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی با ۵ وزنه‌بردار منتخب در حال آماده‌سازی است. ریحانه کریمی در ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در ۶۴ کیلوگرم، الهام حسینی و پریسا نورعلی در ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ حسن ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه خواهند زد. تیم ملی وزنه‌برداری زنان از ۱۵ اردیبهشت به رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی اعزام خواهد شد و مسابقات تا ۲۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.مه‌سیما بابایی، مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان، در خصوص وضعیت تیم ملی در آستانه اعزام به قهرمانی آسیا می‌گوید:«17 وزنه بردار در این اردو حضور داشتند که با رکوردگیری و تصمیم کادر فنی نفراتی که رکوردهای بالاتری ثبت کردند برای مسابقات آسیایی بزرگسالان انتخاب شدند. البته انتظار می‌رفت با توجه به مسابقات پیش رو از جمله انتخابی المپیک پاریس باید اردوهای بیشتری را در برنامه داشته باشیم.»او در ادامه به غیبت چهره‌هایی همچون پوپک بسامی در تیم اعزامی به قهرمانی آسیا اشاره می‌کند و می‌گوید:« این سؤالات را باید دکتر کوروش باقری، مدیر تیم‌های ملی پاسخ بدهند.»
اما این مربی کسب مدال در مسابقات وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی را دشوار می‌داند: «قطعاً سخت است اما از کسب مدال ناامید نیستیم. در کل هر سال رویدادها نسبت به سال گذشته سخت‌تر می‌شود و این طبیعتی است که وجود دارد؛ ولی امیدواریم زنان وزنه‌بردار ما بتوانند با ثبت رکوردهای بالاتر، جایگاه‌های ویژه‌تری را کسب کنند. البته دختران ما پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و این انگیزه‌ای برای تلاش در راه موفقیت‌های بیشتر است. امیدوارم که این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد تا در کره جنوبی بتوانیم برای المپیک پاریس کسب سهمیه کنیم.»
تیم ملی بانوان تا زمان اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در سمنان به تمرینات خود ادامه می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی