عضو هیأت مدیره جهاد دانشگاهی گفت: قرار است در چهار بسته ۱۰۵ تایی، واگن از پروژه قطار ملی تولید و اعتبار آن نیز از محل تهاتر نفت تأمین شود که برای بسته اول این کار انجام شده و فقط بحث ترک تشریفات آن باقی مانده است تا کار شروع شود. سید حمیدرضا طیبی اظهار کرد:از نظر ما، پروژه تولید قطار ملی ابتدای سال ۱۴۰۰انجام شده بود اما برای اینکه کارفرماها برای استفاده از کار اطمینان داشته باشند باید تستهای استاندارد را برای همه حالتها و الگوهای مختلف مسافر انجام میدادیم. البته مسیر مناسب برای انجام تست نداشتیم که مترو این مسیر را در اختیار ما قرار داد. در حال حاضر تنها یک تست باقی مانده که با هماهنگی شرکت بهرهبرداری این کار انجام میشود. وی ادامه داد: این قطار با تکنولوژی بسیار پیشرفته ایرانی که قابل رقابت با نمونههای خارجی است ساخته شده و تمام استانداردها روی آن انجام گرفته است و به راحتی میتواند سرویسهای خودش را انجام دهد. این توانمندی به وجود آمده باعث شده ادعا کنیم که میتوانیم قطارهای پرسرعت بین شهری را تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر طراحی کنیم و بسازیم.