اخبــار استــانی

آسمان کشور از امروز بارانی می‌شود
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، یک سامانه بارشی از امروز وارد کشور می‌شود.
امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.
فردا سه‌شنبه در برخی مناطق شرق، جنوب شرق استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به‌ویژه در غرب لرستان و نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
چهارشنبه ، در برخی مناطق شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و برخی مناطق اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و پنجشنبه  در برخی مناطق واقع در نیمه‌شرقی کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد. طی این مدت در مناطق مستعد رخداد تگرگ انتظار می‌رود.
همچنین امروز در شمال شرق، جنوب غرب و نوار شرقی در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران نیز امروز کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد است. همچنین بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران از بعد از ظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه نیمه‌شمالی استان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان گاهی با گردوخاک مورد انتظار است.  سازمان هواشناسی همچنین نسبت به رگبار شدید باران و خطر آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی در چهار استان هشدار داد. آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی،  کردستان و ارتفاعات کرمان این 4 استان هستند.

 

۶ طرح حوزه سلامت فسا با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید
۶ طرح حوزه سلامت شهرستان فسا روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از روند ساخت ۲ پروژه بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) و بیمارستان اعصاب و روان شیراز بازدید کرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید ضمن آگاهی از روند توسعه این ۲ پروژه، بر تسریع در بهره‌برداری از این خدمات با هدف گسترش زیرساخت‌های درمانی در استان تأکید کرد. بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) با ۴۰۷ تخت و ۱۰ طبقه، در شهر صدرای شیراز در حال ساخت است. عملیات ساخت این پروژه با ۳۳هزار و ۶۱۸ زیربنا از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و تا کنون ۲۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
در حال حاضر شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجری این پروژه عمرانی حوزه سلامت در شیراز است و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام این پروژه عمرانی حوزه درمان در شیراز، ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد. پروژه ساخت بیمارستان اعصاب و روان شیراز، دیگر برنامه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. این بیمارستان با ۲۸۹ تخت بیمارستانی و زیربنای ۳۳ هزار و ۷۵۴ مترمربع و در چهار طبقه به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی در دست احداث مجموعه سلامت فارس، مطرح بوده و شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجری آن است.
این پروژه که کار ساخت آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است، تا کنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با هدف ارائه خدمت در حوزه بیماران اعصاب و روان، در حال ساخت است. پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل این پروژه عمرانی، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی