صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

امسال طرح‌های نیمه‌تمام وزارت کار تکمیل می‌شوند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم امسال طرح‌های نیمه‌تمام وزارت کار بویژه در بخش‌های بیمارستانی، درمانگاهی و آموزشی در سراسر کشور با همکاری استان‌ها تکمیل شود.
 سیدصولت مرتضوی در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تعدادی از طرح‌ها در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده، اما بر زمین مانده‌اند. وی گفت: حل بخشی از مشکلات موجود در حوزه‌های گوناگون این وزارتخانه نیازمند همکاری‌های ویژه مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون تخصصی اجتماعی است. در این نشست با اشاره به اقدامات انجام‌شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهار تورم و رشد تولید» را از جمله برنامه‌های در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد. همچنین در این نشست برنامه‌های تحولی و عملیاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ برای تحقق شعار امسال تشریح شد.
 

طرح رتبه‌بندی ۱۲۰۰ دفتر مشاوره کارآفرینی اجرایی می‌شود
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: امسال طرح رتبه‌بندی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی انجام خواهد شد، در تلاشیم تعداد این دفاتر امسال۲۵۰۰دفتر برسد. به گزارش تسنیم، علی زند وکیلی گفت: یکی از بازوهای توسعه کارآفرینی، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور است که باید با ارائه خدمات تخصصی در این عرصه نقش آفرینی کنند.این مرکز مشتمل بر کافه کارآفرینی، شتابنده‌های فضای کار اشتراکی ومرکز مشاور است. مطابق قانون جدید به درگاه ملی مجوزها که وصل شده‌ایم، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند مراجعه کنند و مجور به صورت آنی صادر می‌شود. سال گذشته حدود 200 مجوز جدید صادر شد. این مجوزها برای ایجاد خدمات مشاوره و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است. در حال حاضر 1200 مجوز صادر شده است، پیش‌بینی این است که امسال این تعداد به 2هزار و 500 دفتر برسد یعنی دوبرابر بشود.یعنی تعداد مجوزهای بیشتری صادر می‌شود. از دیگر اقدامات بحث رتبه‌بندی این مراکز است.
 

 

افت قیمت گوشت قرمز با ورود گوشت‌های تنظیم‌بازاری
با ورود گوشت‌های تنظیم‌بازاری وارداتی به بازار، نرخ گوشت کمی کاهش یافته است و در برخی از فروشگاه‌ها این محصول با قیمت‌های ۲۳۵هزار تومان تا ۲۸۰هزار تومان به فروش می‌رسد. به گزارش تسنیم قیمت گوشت در روزهای اخیر کمی کاهش یافته است و در صورتی که به بازار مراجعه کنید کم‌وبیش این موضوع قابل مشاهده است. در حالی که در ماه‌های قبل هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به‌صورت شقه در کانال 400 هزار تومان بود و صحبت‌ها درباره گوشت 500 هزار تومانی بود امروز می‌توان هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه را نیز با قیمت 230 هزار تومان خریداری کرد؛ هرچند هستند فروشگاه‌هایی که این محصول را با عنوان گوشت درجه‌یک با قیمت‌های متفاوتی و حتی با دو برابر قیمت به فروش می‌رسانند. بر اساس مشاهدات میدانی در فروشگاه زنجیره‌ای قیمت گوشت بره گوسفندی گرم بدون دنبه، در بسته‌بندی 2کیلوگرمی به‌صورت مخلوط 247 هزار تومان به فروش می‌رسد. 

جستجو
آرشیو تاریخی