صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

لوپی نیو
فرانسه

تصویب قانون اصلاحات بازنشستگی توسط شورای قانون اساسی فرانسه و افزایش اعتراضات در این کشور، امانوئل مکرون را برای بازسازی جایگاه از دست رفته‌اش به تکاپو انداخته است. در همین رابطه نیز در اوج اعتراضات، زودتر از تصور، دیروز عصر سخنرانی‌ای را ترتیب داد تا بتواند با وعده‌های دوباره اعتماد مردم را به خود جلب کند. با این حال همچنان انتقادها از او پررنگ است.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

کمال قلیچدار اوغلو نامزد منتخب ائتلاف شش‌گانه اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جریان سفر یک روزه‌اش به بلغارستان اعلام کرد که در صورت روی کار آمدن احزاب اپوزیسیون، سیاست خارجی و امنیتی و همچنین پروژه‌های صنایع دفاعی تغییری نخواهد کرد و به روال سابق ادامه می‌یابد چراکه اینها مربوط به کشور است و به دولت خاصی مربوط نیست.

 

عرب نیوز
عربستان

بیش از 190 اسیر یمنی که در میان آنها 4 خبرنگار نیز حضور داشتند در جریان آخرین دور تبادل اسرا بین انصارالله و عربستان سعودی آزاد شدند. صلیب سرخ جهانی که تدارک این تبادل را فراهم کرده بود، اعلام کرد دو پرواز 105 اسیر انصارالله را از مأرب به صنعا منتقل کرد و 2 پرواز دیگر نیز 89 زندانی دولت یمن را به مأرب برد تا این عملیات سه روزه با موفقیت پایان یابد.

 

گلوبال تایمز
چین

کارشناسان چینی معتقدند افشای اخیر اطلاعات محرمانه پنتاگون، پروژه اعتمادسازی شرکای واشنگتن را با مشکل مواجه کرده است. همین امر نیز سبب شده است که سفر آنتونیو بلینکن به آسیا در راستای تقویت همکاری‌ها با چین، چندان مورد استقبال این کشور قرار نگیرد. وزیر خارجه امریکا برای حضور در نشست گروه 7 با محور تقابل با روسیه، چین، کره شمالی وارد ژاپن شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی