صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

افشاگری ماسک علیه دولت امریکا

ایلان ماسک از افشای دسترسی دولت امریکا به پیام‌های مستقیم خصوصی کاربران توئیتر ابراز تعجب کرد. مالک میلیاردر توئیتر در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «میزان دسترسی سازمان‌های دولتی امریکا به هر آنچه در توئیتر می‌گذرد من را متحیر کرده است. من از این موضوع اطلاعی نداشتم.» ماسک همچنین نگرانی خود را نسبت به جدیدترین موج هوش مصنوعی ابراز کرد و افزود: «این فناوری از پتانسیل نابودی برخوردار است.» این موضع‌گیری در قبال دسترسی‌های امریکا در حالی از سوی ماسک مطرح شده که او درگیر اختلاف با رادیو عمومی ملی امریکا به عنوان یک سازمان خبری مستقل است.

 

پیوستن اسلوواکی به جمع تحریم‌کنندگان غلات اوکراین

نخست وزیر اسلوواکی اعلام کرد واردات غلات و سایر محصولات منتخب از اوکراین را متوقف خواهد کرد. به گزارش اسپوتنیک، این تصمیم چند روز پس از اقدام لهستان و مجارستان به توقف واردات غلات از اوکراین و پس از آنها بلغارستان صورت گرفت. این کشورها هدف از این تحریم را حمایت از کشاورزی داخلی و اعتراض به کیفیت نامناسب غلات اوکراینی عنوان کرده‌اند. در سال گذشته 2 میلیون تن غلات از اوکراین تنها به لهستان وارد شده است.

 

تشکیل تیپ جدید حشدالشعبی در سنجر
یک عضو برجسته حشدالشعبی عراق اعلام کرد این گروه با هدف تقویت امنیت و ثبات در شهرستان سنجر و بازگرداندن آوارگان ایزدی به خانه‌هایشان در این منطقه نیروهای جدیدش را مستقر خواهد کرد. این مقام که نامش را فاش نکرد به روزنامه العربی الجدید گفت: «فالح الفیاض، رئیس حشدالشعبی موافقت و رضایت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق را برای تشکیل نیروی جدیدی در حد یک تیپ در داخل شهرستان سنجر جلب کرده است. البته هنوز این تیپ تکمیل نشده و فقط مجوزهای آن گرفته شده است.»

 

وخامت حال رئیس جمهور سابق گرجستان

میخاییل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان در نامه‌ای به گاردین خواستار انتقال به لهستان به خاطر وخامت حالش شد. این مقام سیاسی در این نامه نوشته است: «من تقاضا دارم مرا به لهستان منتقل کنید چون کاملاً واضح است، در بیمارستانی گرجستانی خواهم مرد.» ساکاشویلی که زمانی از گرجستان به اوکراین رفته و در آنجا به سمت فرمانداری استان اودسا رسید، این نامه را از طریق وکلایش به این رسانه رساند. گزارش‌های اخیر کارشناسان مستقل از وضعیت جسمانی او وخامت حالش را تأیید کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی