صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

یادی از سالروز تولد زنده یاد محمد علی کشاورز، برگزاری کنسرت‌های موسیقی با اجرای خوانندگانی چون رضا صادقی، احسان خواجه امیری، علیرضا طلیسچی و... دلنوشته محمد حمزه‌زاده برای زنده یاد عماد افروغ از اخبار شبانه‌روز گذشته اهالی فرهنگ و هنر است.

 خاطره‌بازی با دو بازیگر فقید پیشکسوت  
 صفحه اینستاگرام ماهنامه سینمایی فیلم امروز عکس جالبی از دیدار محمدعلی کشاورز و داوود رشیدی را با عنوان «دیدار دو تن از 5 تن» منتشر کرده است. این عکس به مناسبت سالروز تولد محمدعلی کشاورز (26 فروردین ماه) بازنشر شده و در توضیح آن آمده است: «شنبه 22 اسفند 1388، یوسف‌آباد؛ دیدار زنده‌یادان محمدعلی کشاورز و داوود رشیدی در هوای بهاری تهران. در این عکس کشاورز و رشیدی، دو تن از «پنج‌تن سینمای ایران» به‌ترتیب 79ساله و 76ساله هستند.»

جک نیکلسون چهره روز شبکه‌های اجتماعی
از جمله تصاویر وایرال شده در فضای مجازی و در صفحات مرتبط با سینما، تصویر جک نیکلسون ستاره 85 ساله فیلم «درخشش» است. این بازیگر افسانه‌ای جمعه گذشته پس از ماه‌ها گوشه‌نشینی با ظاهری ژولیده در یک بالکن روزش را شروع کرده است. ژانویه گذشته گزارش شده بود که نیکلسون از سال ۲۰۲۱ ویلای خود در بورلی هیلز را ترک نکرده است. انتشار این تصاویر باعث شد تعداد زیادی از اهالی سینما و صفحات مرتبط با این حوزه از ستایش کارنامه درخشان بازیگر «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» و شایعه بیماری زوال عقل او بنویسند.
کنسرت رضا صادقی و احسان خواجه امیری در خارج از ایران  
رضا صادقی خواننده پر مخاطب ایران پس از اجرای کنسرت خیریه برای مردم خوی و اجراهای نوروزی، قراراست اجرایی در خارج از ایران داشته باشد.او در صفحه مجازی‌اش نوشته: «عید فطر رو در شهر زیبای «دوبى » کنار هم لبخند می‌زنیم» این کنسرت در 23 آوریل مصادف با 3 اردیبهشت در دوبی برگزار می‌شود. احسان خواجه امیری هم قرار است در تورنتو کنسرتی برگزار کند. تاریخ این اجرا 27خرداد ماه( 17 ژوئن) است.  او در صفحه مجازی‌اش نوشته: «بزودی در تورنتو خواهیم بود. لحظه شماری می‌کنم برای دیدن روی ماهتون. رهبری این اجرا با دوست خوبم هومن نامداری است و می‌خوایم تو این اجرا متفاوت باشیم. دوستتون دارم به امید دیدارتون.» تهیه کننده این برنامه علی ثابت است.
«از تمجید اثر تازه چاووشی تا انتشار«بعضی اسما»
علیرضا طلیسچی هم قرار است 30 فروردین ماه در تالار شهر جزیره کیش کنسرت برگزار کند.
بابک جهانبخش اثر تازه محسن چاووشی را که تیتراژ سریال «رهایم کن» است منتشر کرده و در تمجید از این کار نوشته:
«شاهکار کردی محسن جانم.نمی توانم تعداد دفعاتی که این قطعه رو شنیدم پشت هم بشمارم. تأثیرگذاری چون تمام وجودت احساسه. می‌درخشی رفیق.»
 حامد همایون هم از انتشار قطعه تازه‌اش با عنوان «بعضی اسما» خبر داده و در ادامه پستش نوشته: «بعضی اسما رو شنیدین؟ با همه وجودم دوستون دارم و لحظه شماری می‌کنم واسه دیدن روی ماهتون.»
 علی قمصری نوازنده نام آشنای تار، در ادامه پروژه تار ایرانی قراراست سفری به یاسوج داشته باشد. او در صفحه مجازی‌اش نوشته: «تار ایرانی کهگیلویه و بویر احمد؛ شنبه 2 اردیبهشت.»

«بابا سیبیلو» به عید فطر رسید
فیلم «بابا سیبیلو» به تهیه‌کنندگی احمد احمدی و کارگردانی ادوین خاچیکیان را می‌توان خانوادگی‌ترین فیلم اکران عید فطر سینماها به حساب آورد که از سه‌شنبه ۲۹ فروردین بر پرده سینماها می‌رود. رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، یوسف صیادی، اردشیر کاظمی، عباس محبوب و علی کاظمی از جمله بازیگران این اثر هستند.
دلنوشته‌ای برای افروغ
«سردار واقعی جبهه فکری و فرهنگی» این عبارات عنوانی است که محمد حمزه‌زاده (نویسنده) در یادداشت اینستاگرامی‌اش برای عماد افروغ برگزیده است. او در این یادداشت آورده است: «اگر ان‌شاء‌الله روزی تاریخ شفاهی انتشارات سوره مهر منتشر شود، نقش بی‌بدیل دانشمند و متفکر روشنفکر، دکتر عماد افروغ در پشتیبانی و گرما بخشیدن به تنور تولید و نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و انقلاب و قد کشیدن نهال انتشارات سوره مهر در سال‌های ابتدای فعالیت آن، برای همگان روشن‌تر خواهد شد. افسوس و صد افسوس بر ما و فرهنگ و هنر ما به خاطر از دست دادن وجود بابرکت ایشان و رحمت واسعه الهی شامل حال این انسان خیراندیش و آزاده و سردار فکری و فرهنگی و فرزند برومند انقلاب اسلامی. تردیدی ندارم که شهدای مظلوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در جهان باقی پذیرای روح بلند او خواهند بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی