صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دیروز دوشنبه 28 فروردین را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

 رئیس جمهور در تماس تلفنی با خانم «شیخ حَصینه» نخست وزیر بنگلادش، همگرایی و اتفاق‌نظر کشورهای اسلامی در حمایت از مسأله فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به ویژه اقدامات ددمنشانه این رژیم در مسجد الاقصی و علیه روزه‌داران فلسطینی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.
 آیت الله رئیسی محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر پایه توسعه و تقویت روابط با کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی عنوان و ابراز امیدواری کرد روابط خوب ایران و بنگلادش بویژه در حوزه همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری بیش از پیش توسعه یابد.
 شیخ حَصینه نیز ضمن محکومیت شدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه روزه‌داران فلسطینی تأکید کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی موضع ثابت دولت و ملت بنگلادش است.
 نخست وزیر بنگلادش با اشاره به اهمیت توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت این روابط به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای برای رسیدن به سطح مطلوب تأکید کرد.
 
 رئیس جمهور بنا بر مصوبه هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی و با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمند محمدصادق خیاطیان یزدی، وی را به عنوان «رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب کرد. خیاطیان پیش از این رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بود.
 
 رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر با اشاره به اینکه پس از سه سال، نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلی اقامه می‌شود، اظهارکرد: از ساعت 5 صبح اتوبوس و مترو رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند و در‌های مصلای تهران از وقت اذان صبح و ساعت 4 باز خواهد شد. حجت‌الاسلام علی نوری با اشاره به اینکه نماز عید فطر امسال با شعار «عید بندگی و همبستگی» اقامه خواهد شد، افزود: برنامه‌های این ستاد در مصلای تهران، از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد و حدود ساعت ۸ صبح نماز به‌ امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه می‌شود.

  سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، ضمن تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های تجاری میان دو کشور، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم تجارت میان دو همسایه گفت: حجم تجارت نه چندان قابل توجه کنونی، با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در دو کشور همخوانی ندارد. وی بر لزوم ایجاد سازکارهایی برای یافتن راه‌هایی برای افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور تأکید کرد.
 
 در نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، برنامه‌های وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب با حضور وزیر کشور بررسی شد. احمد وحیدی در این نشست تأکید کرد که برنامه‌های وزارت کشور مراحل مختلفی چون اقدامات پیشگیرانه و تذکر لسانی دارد تا تظاهر به بی‌حجابی و بدحجابی از بین برود و در مرحله آخر برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

 علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در کمیسیون انرژی مجلس برنامه‌های این وزارتخانه برای تأمین برق در اوج مصرف در تابستان پیش رو را تشریح کرد. مالک شریعتی نیاسر سخنگوی این کمیسیون در این باره گفت: برنامه‌ای که برای پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی وزارت نیرو دارد این است که هم از طریق نیروگاه‌های جدیدالاحداث که بیش از ۴۰۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنند بخشی از نیاز را پاسخ دهد و هم از طریق ۱۱۰۰ مگاوات ارتقای نیروگاه‌های موجود و حدود ۶۰۰ مگاوات بازسازی نیروگاه‌های فعلی به نیاز مصرف در ایام تابستان پاسخ دهد.
 
  عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق که به استان میسان این کشور سفر کرده بود، گفت که اقدامات زیادی برای کنترل مرزهای ایران و عراق درحال انجام است. وی بر لزوم همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی و حمایت از دستگاه‌های امنیتی تأکید کرد.
 
 
 
 
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی