صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دستاوردهای جدید نظامی در رژه امروز ارتش

بالگردهای هوانیروز به دوربین‌های دید در شب مجهز شدند

فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد که در رژه بالگردی این نیرو که امروز و به مناسبت ۲۹ فروردین (روز ارتش) انجام می‌شود دستاورد‌های جدید این نیرو به نمایش در می‌آید که تجهیز بالگردها به دوربین‌های دید در شب از آن جمله است. به گزارش صدا و سیما، امیر سرتیپ خلبان قربانی روز گذشته در حاشیه تمرین یگان‌های هوانیروز برای انجام هرچه بهتر رژه پروازی، گفت: یکی از دستاورد‌های جدید ما، موشک شفق است که با برد ۲۰ کیلومتری قدرت تخریب بالایی دارد و یکی از تجهیزات نصب‌شده روی بالگرد‌های کبرا است. دیگر دستاورد هوانیروز ارتش، دوربین‌های دید در شب است که روی بالگرد‌های ما نصب شده و بالگرد‌های حاضر در رژه نیز به این دوربین‌ها مجهز خواهند بود.
وی با بیان اینکه یک بالگرد جنگ الکترونیک مجهز به اخلالگر ارتباطی که به تازگی رونمایی شده نیز در رژه حضور خواهد داشت، افزود: آمادگی هوانیروز را باید در رزمایش‌ها و رژه اقتدار بالگردی مشاهده کنید که بخش کوچکی از بالگرد‌های هوانیروز در آن شرکت می‌کنند.
امیر سرتیپ خلبان قربانی افزود: ما در سال ۱۴۰۱، دستاورد‌های بسیار خوبی در حوزه تاکتیک و تکنیک، پرواز در شب و همچنین پرواز در آب و هوای نامساعد داشتیم و با استفاده از آنها توانستیم پرواز‌های خوبی انجام دهیم که نشان از آمادگی و توانمندی خلبانان ما برای پرواز‌های دشوار است.
 فرمانده هوانیروز با بیان اینکه بالگرد‌های هوانیروز ارتش که مجهز به تجهیزات و تسلیحات روز دنیا هستند از مؤلفه‌های قدرت و بازدارندگی این یگان است، تأکید کرد: امروز هوانیروز با توجه به مؤلفه‌های مذکور قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا است و یکی از مؤثرترین یگان‌ها و بخش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
دستاوردهای دفاعی و نظامی کشور درحالی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در تحریم تسلیحاتی به سر برده است. از این رو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیازهای دفاعی خود را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و البته الزامات دفاع از کشور تعریف و خود تولید کرده‌اند. در همین راستا، به تازگی نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز از آزمایش موفق موشک‌های ضدزره سدید خبرداد که براساس فناوری‌های روز دنیا، به صورت تاپ اتک، یا از بالا به اهداف و تانک‌ها اصابت می‌کند.
 
 
 
 
 
جستجو
آرشیو تاریخی