صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

کار سخت چلسی برای کامبک مقابل رئال

رؤیای کهکشانی!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

چلسی امشب در استمفوردبریج چیزی برای از دست دادن ندارد.آنها بازی رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در سانتیاگو برنائبو 2-0 از دست دادند و حالا برای کامبک در خانه، باید امشب همه چیزشان را در زمین بگذارند.آبی‌های لندن روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند، مدیران باشگاه پاتر را به امید فردایی روشن اخراج کردند، لمپارد دوباره برگشت اما هیچ چیز تا به امروز درست پیش نرفته است.
اوضاع آنها به قدری وخیم است که در هر5 بازی اخیر خود شکست خورده‌اند، در آخرین بازی لیگ جزیره هم با رکوردشکنی، برای اولین بار در تاریخ خود، مغلوب برایتون در خانه شدند.آنها که با قرارداشتن در رده یازدهم لیگ عملاً امیدی ندارند، امشب هم کار سختی مقابل کهکشانی‌ها دارند، اما قطعاً کامبک در این مسابقه می‌تواند جانی تازه به تن بی‌روح چلسی بدمد.برخلاف آبی‌های لندن، این سمت میدان هوا کاملاً برای رئال مادرید آفتابی است.
آنها در بهترین سطح خود قرار دارند و شاید چلسی زیادی بدشانس بود که قربانی این قرعه شد.شاگردان کارلو آنچلوتی در 5 بازی اخیر خود، فقط یک بازی را به ویارئال واگذار کردند و در بقیه بازی‌ها پیشتاز بودند.
 به نظر می‌رسد آنها از همین الان خود را در مرحله بعد و آماده تقابل با منچسترسیتی می‌بینند؛ سیتی‌ای که بشدت آماده است و در بازی رفت با 3 گل از روی بایرن رد شد.
 البته در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، رئالی‌ها هشت بار با وجود موفقیت در بازی رفت، با ناکامی در بازی برگشت، از صعود جا ماندند.
چلسی هم برخلاف حال و هوای این روزهایش ، با کامبک وجبران شکست بازی رفت، غریبه نیست و 5 بار علی رغم باخت در بازی اول، در زمین خود به بازی برگشته و جبران کرده است.آخرین بار یک هشتم نهایی دور قبل بود که چلسی با وجود شکست در زمین دورتموند، در استمفوردبریج ورق را به نفع خود برگرداند.
دو تیم از 7 اردیبهشت 1400 تا 23 فروردین 1402 ، 5 بار رودر روی هم قرار گرفته‌اند که 2بار چلسی و 2 بار رئال برنده میدان بودند، 1 بار هم بازی به تساوی کشیده شده است.
اما بدبیاری‌های سرمربی موقت چلسی تمامی ندارد، کالیدو کولیبالی مدافع سنگالی چلسی که در بازی رفت مقابل رئال مصدوم شده بود، با تأیید لمپارد، به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ قطعاً امشب هم در بازی حضور نخواهد داشت.بن چیلول هم در بازی رفت دو تیم کارت قرمز دریافت کرد و او هم در دیدار برگشت غایب خواهد بود.کمیته داوران یوفا دانیله اورساتو را برای قضاوت در این دیدار انتخاب کرده‌اند؛ داوری که تا به امروز برای رئال خوش نبوده است.
اورساتو پیش از این هفت بار برای رئال مادرید داوری کرده که حاصل کار سه پیروزی برای کهکشانی‌ها و چهار شکست بوده است.

 

میلان در فکر فتح‌الفتوح بزرگ مقابل ناپولی

در دومین بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم، میلان و ناپولی در راند دوم مقابل هم قرار می‌گیرند. روسونری بعد از برد 4-0 ناپولی در سری آ، بازی رفت را هم 1-0 برد تا حالا به سومین برد خود مقابل این تیم فکر کند.شاگردان اسپالتی که صدرنشین سری آ هستند، در 5 بازی اخیر خود 2 شکست، 2 برد و یک تساوی داشته‌اند، که هردو شکست‌شان مقابل همین میلان بوده است.
شاگردان استفانو پیولی رده چهارمی هم در 5 بازی اخیر خود 2 برد، 2 تساوی و یک باخت را رقم زده‌اند.
امشب ناپولی برای اعاده حیثیت و قطع نوار پیروزی‌های میلان در خانه، به انتظار نشسته است، همچنین روسونری هم رؤیای هت تریک پیروزی مقابل این تیم را در سر دارد.شیمون مارسینیاک داور لهستانی که فینال جام جهانی قطر را سوت زد، امشب قاضی این دیدار خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی