صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

ترامپ: شکست ارزی از چین یعنی شکست در جنگ جهانی
دونالد ترامپ هشدار داد، اگر امریکا در جنگ ارزی به چین ببازد به معنای شکست ایالات متحده در یک جنگ جهانی است. رئیس‌جمهور سابق امریکا طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز بیان کرد: «ایران از طریق چین با عربستان سعودی توافق می‌کند و چین قدرت را به دست می‌گیرد. چین می‌خواهد استاندارد ارزی را تغییر دهد و اگر چنین چیزی رخ دهد و ما (امریکا) در این موضوع به چین ببازیم، انگار در یک جنگ جهانی شکست خورده‌ایم و بدین ترتیب به کشوری درجه دوم تبدیل خواهیم شد.»

 

آلمان روابط تجاری با چین را بازبینی می‌کند
در ادامه سیاست‌های ضد چینی غرب، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که دولت این کشور در حال بررسی روابط تجاری خود با چین و ارزیابی مجدد استفاده از دستگاه‌های چینی در سیستم مخابراتی‌ خود است. به گزارش رویترز، نانسی فزر در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلدام، افزود: به طور کلی برلین در حال ارزیابی مجدد روابط تجاری خود با کشور چین است. او گفت: ما باید از شبکه‌های ارتباطی خود محافظت کنیم و در این مسیر ممکن است اولویت‌های احتیاطی برای جلوگیری از بروز خطرات و وابستگی به کشورهای خارجی نیاز باشد.
 

 

اوکراین، شاکی از خلف وعده امریکا
ارتش اوکراین می‌گوید که پس از حملات موشکی روسیه علیه زیرساخت‌های این کشور، همچنان منتظر رسیدن سامانه پدافند هوایی پاتریوت از سوی امریکاست، اما فعلاً زمانی برای تحقق این وعده پیش‌بینی نمی‌شود. به گزارش ان بی‌سی، یوری اینات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از ارائه جدول زمانی دقیق برای ورود سامانه موشکی امریکا خودداری کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی