لیگ برتر

شورای تأمین درباره ظرفیت حضور هواداران در دربی تصمیم‌گیری می‌کند
سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره حضور  هواداران پرسپولیس و استقلال در دربی هفته آینده اظهار داشت: «طبق جلسه‌ای که درباره شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برگزار و در نهایت منتهی به وضعیت ورزشگاه آزادی شد، امیدوار هستیم اتفاقات خوبی بیفتد و اخبار بهتری ارائه کنیم. درباره ظرفیت حضور هواداران تصمیم‌گیرنده شورای تأمین استان است. اجازه دهید بازخوردها و گزارش‌ها تقدیم‌شان شود و سپس تصمیم‌گیری کنند.»

 

محکومیت پرسپولیس و منصوریان 

در پرونده شکایت علی شجاعی از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به پرداخت مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 122 میلیون و 80 هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان 800 میلیون ریال قرار رد صادر کرد. همچنین در پی اتفاق‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر، باشگاه پرسپولیس به خاطر پرتاب سنگ و بطری آب به سمت داوران و بازیکنان تیم حریف و فحاشی توسط تماشاگران منتسب به بازیکنان و تیم مقابل به یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدید نظر است. ضمن اینکه باشگاه سپاهان به دلیل استفاده از شعارهای موهن توسط تماشاگران منتسب به 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد که این رأی قطعی است.
 همچنین در دیدار استقلال و فولاد از سوی علیرضا منصوریان، سرمربی فولاد تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه رخ داد. به همین علت او از سوی کمیته انضباطی به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت 6 ماه و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد (این رأی از حیث محرومیت قطعی و از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است). ضمن اینکه فولاد به دلیل پرتاب اشیا توسط تماشاگرانش به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد که این رأی قابل تجدید نظر است. همچنین استقلال نیز به خاطر پرتاب اشیا توسط تماشاگرانش که منجر به وقفه بازی شد، باید 700 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

 

انتقاد شدید گولسیانی از لیزراندازها

لیزر انداختن تماشاگران روی صورت بازیکنان در مسابقات لیگ برتر، اتفاق حاشیه‌ساز و بدی است که با حضور دوباره تماشاگران در تعدادی از ورزشگاه‌ها شاهد آن بوده‌ایم؛ موضوعی که در بازی تراکتور و سپاهان رخ داد و تماشاگران روی صورت پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان در زمان پنالتی زدن رضا اسدی لیزر انداختند که اعتراض نیازمند را در پی داشت. در بازی مس کرمان و پرسپولیس هم چنین اتفاقی دوباره رخ داد. ستاره گرجستانی خط دفاعی پرسپولیس و پنالتی‌زن اول این تیم، در شرایطی از روی نقطه پنالتی دبل کرد که هنگام زدن ضرباتش نور لیزر در چشمانش بود و عملاً با چشم بسته دو گل زد. گولسیانی در این خصوص گفت:«برای برد خوشحالم. صحبتی دارم با هوادارانی که با لیزر به ورزشگاه می‌آیند و از آن برای تأثیرگذاری بر تصمیمات بازیکنان، از هر تیمی استفاده می‌کنند. جایی برای شما در استادیوم وجود ندارد. اگر تصمیم با من بود، شما باید تمام عمر خود را به نور لیزر خیره می‌شدید. خوش‌ به‌ حال شما که این به من بستگی ندارد.» او سپس خطاب به هواداران پرسپولیس عنوان کرد:«من به عنوان یک بازیکن پرسپولیس می‌خواهم از هواداران‌مان خواهش کنم که لیزر نیاورند و علیه کسی از آن استفاده نکنند، زیرا این کار غیراخلاقی، شرم‌آور، بی‌فرهنگی، خطرناک و احمقانه است!»  در همین رابطه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از اعمال محرومیت به خاطر استفاده از لیزر در استادیوم‌ها خبر داد.

 

ضربه کشنده مجید حسینی بر سر و صورت توریرا
عکس نوشت

هفته بیست و نهم رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه، دیروز برگزار شد و تیم صدرنشین گالاتاسرای در خانه خود به مصاف کایسری اسپور رفت و در نهایت این تیم را با شش گل شکست داد. اما این نتیجه شگفت‌انگیز در شرایطی رقم خورد که مجید حسینی، ستاره ملی‌پوش تیم کایسری اسپور، شب تلخی را در ترکیب تیمش سپری کرد و به خاطر خطای شدید روی بازیکن مشهور گالاتاسرای با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد. ماجرا از این قرار است در شرایطی که بازی با نتیجه 3-0 به سود گالا در جریان بود، روی یک برخورد در محوطه جریمه کایسری، سیدمجید حسینی با فرود آوردن یک ضربه وحشتناک روی صورت لوکاس توریرا، ستاره سابق آرسنال، علاوه بر اخراج از زمین بازی و 10 نفره شدن تیمش، یک فرصت برای هت‌تریک مائورو ایکاردی هم فراهم کرد تا گل چهارم گالا روی برگشت ضربه پنالتی به ثمر برسد. شدت و محل برخورد ضربه به‌گونه‌ای بود که توریرا دچار جراحت و خونریزی روی صورت خود شد.

جستجو
آرشیو تاریخی