برگزاری جلسه فوق‌العاده برای تعیین تکلیف تیم فوتبال امید

وزیر ورزش اولتیماتوم داد، مجتبی حسینی گزینه اصلی شد

صعود به المپیک برای فوتبال ایران، اتفاقی است که نزدیک به 44 سال است که از آن می‌گذرد. آخرین بار فوتبال ایران در المپیک 1976 مونترال شرکت داشت و پس از آن به المپیک 1980 مسکو هم صعود کرد اما چون آن رقابت‌ها از سوی کشورمان تحریم شده بود، تیم ملی فوتبال ایران هم در آن شرکت نکرد. در ادامه هم و از وقتی که قرار شد تیم‌های زیر 21 سال فوتبال در المپیک شرکت کنند، تیم امید ایران هرگز نتوانسته به المپیک راه پیدا کند و این تیم با فدراسیون‌ها و مربیان مختلف از صعود بازمانده است. حالا المپیک 2024 پاریس در پیش است و علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند ببینند طلسم صعود به المپیک، برای فوتبال ایران شکسته خواهد شد. این در حالی است که پس از جدایی مهدی مهدوی‌کیا و حضور مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، تکلیف کادرفنی و مدیریت تیم امید مشخص نشده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. در همین رابطه، جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو صبح دیروز برگزار شد که مهدی تاج، مهدی محمدنبی، امیر قلعه‌نویی، حبیب کاشانی، محمود خسروی‌وفا، مناف هاشمی و نصرالله سجادی ‌در آن شرکت داشتند و در آن مقرر شد بار دیگر کمیته ملی المپیک به همراه فدراسیون فوتبال در خصوص حضور این تیم در بازی‌های آسیایی تعیین تکلیف کنند. این در حالی است که بیش از هفت ماه است که کارهای مربوط به ثبت‌نام کاروان یاران در بازی‌های آسیایی آغاز شده و به دنبال آن موضوعات مربوط به تیم امید از سوی کمیته پیگیری شده و هیچ پاسخ و اقدام روشنی از سوی فدراسیون فوتبال انجام نشده و در این جلسه مقرر شد بار دیگر کمیته ملی المپیک به همراه فدراسیون فوتبال در خصوص این تیم تعیین تکلیف کنند، در غیر این صورت تیم امید از لیست رشته‌های اعزامی به این بازی‌ها کنار گذاشته می‌شود.

گزینه‌های تیم امید
مهدی تاج هفته گذشته از انتخاب سرمربی تیم امید در این هفته خبر داده بود. بر همین اساس، گویا مجتبی حسینی، سرمربی پیکان اصلی‌ترین گزینه فدراسیون‌نشین‌ها برای جانشینی مهدوی‌کیا محسوب می‌شود. در جلسه‌ای هم که سه روز قبل بین تاج و قلعه‌نویی برای انتخاب سرمربی تیم امید برگزار شد، سرمربی تیم بزرگسالان موافقت خود را با حضور حسینی اعلام کرد و حتی در تماسی که با سرمربی پیکان برقرار شد، صحبت‌های خوبی رد و بدل شد. فدراسیون، حسینی را با توجه به تجربه خوب کار کردنش با نفرات جوان به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم امید انتخاب کرده است. البته با وجود مذاکرات مثبت فدراسیون با حسینی و تمایل این مربی برای فعالیت در تیم امید، هنوز طرفین به توافق قطعی نرسیده‌اند و قرار بود او بعد از بازی دیشب پیکان با صنعت نفت نظر نهایی‌اش را در این مورد اعلام کند. البته از محمود فکری که به تازگی از سایپا جدا شده و همچنین محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان هم به عنوان دیگر گزینه‌های هدایت تیم امید نام برده می‌شود که باید دید از میان آنها کدام یک این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد اما به نظر می‌رسد شانس حسینی نسبت به آنها بیشتر باشد.
 

 

بــــرش

سجادی: باید تا 
٩ اردیبهشت تکلیف تیم امید مشخص شود
وزیر ورزش و جوانان در جلسه ستاد عالی بازی‌ها اعلام کرد که باید تا ۹ اردیبهشت تکلیف تیم امید برای اعزام مشخص ‌شود. سید حمید سجادی، گفت: «عزیزان ما در کمیته ملی المپیک بلاتکلیف بودند و بر اساس گزارشی که این دوستان ارائه کردند فدراسیون فوتبال در خصوص اعزام تیم ملی فوتبال امید هنوز آمادگی خود را اعلام نکرده است. در این خصوص قرار شد که بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و موضوع مرتبط با فوتبال توسط فدراسیون جدی‌تر پیگیری شود.» او با بیان اینکه تا نهم اردیبهشت ماه موضوع حضور فوتبال در بازی‌های آسیایی باید تعیین تکلیف شود، توضیح داد: «در این نشست در خصوص حضور فوتبال در بازی‌های هانگژو دو بحث مطرح شد؛ عده‌ای اعتقاد داشتند فوتبال بانوان اعزام شود و تعدادی از حاضران با اعزام فوتبال آقایان موافق بودند. همچنین تعدادی نظرشان اعزام دو تیم بانوان و مردان به این رویداد آسیایی است. دی ماه امسال مسابقات مهمی را در این رشته در دوحه قطر داریم و هر نوع اتفاق و تصمیم در فوتبال می‌تواند در نتایج تیمی فوتبال تأثیر‌گذار باشد. بر همین اساس تا 9 اردیبهشت باید نظرات اعضا اعلام شود، بنابراین نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و هم نمایندگان المپیک باید مواضع فدراسیون فوتبال را هرچه سریع‌تر در این خصوص کسب کنند.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی