فضای‌مجازی

بستری شدن فرامرز صدیقی در بیمارستان، تک‌آهنگ جدید محسن چاوشی، تکذیب یک خاطره از شفیعی‌کدکنی، اکران شتابزده «جنگ جهانی سوم» و اجرای حجت اشرف‌زاده برای کودکان مبتلا به بیماری برشی، از تازه‌ترین فعالیت هنرمندان در فضای مجازی است که در ادامه می‌خوانید.

آقای بازیگر در بیمارستان  
 فرامرز صدیقی چند روزی است به علت مشکلات ریوی و معده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران بستری و تحت درمان قرار گرفته است. آذرماه سال گذشته پس از مدت‌ها بی‌خبری از این بازیگر، عکسی از او منتشر و به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد که با واکنش‌های زیادی نیز همراه بود. طی چند روز گذشته بار دیگر این عکس به همراه خبر بستری شدن او در فضای مجازی وایرال شده است.

صبح جمعه با چاوشی  
صبح جمعه محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ تازه‌ترین تک‌آهنگ خود را به مناسبت پخش قسمت نهم سریال «رهایم کن» منتشر کرد. در این قطعه امید روزبه ترانه‌سرا، اشکان عرب تنظیم‌کننده و محسن چاوشی به‌عنوان خواننده حضور دارند. طی قسمت‌های گذشته سریال «رهایم کن» ترانه‌ای از مرحوم تورج شعبانخانی برای موسیقی تیتراژ این مجموعه استفاده شده است.

تکذیب یک خاطره از شفیعی‌کدکنی  
صفحه منتسب به محمدرضا شفیعی‌کدکنی تصویری از خبر یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان «خاطره پندآموز استاد شفیعی‌کدکنی از نوروز» را بازنشر کرده و نوشته است این خاطره مضحک از محمدرضا شفیعی‌کدکنی نیست.

ناگهان «جنگ جهانی سوم»
«جنگ جهانی سوم» که پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر آمادگی نمایش آن در اکران عید فطر شنیده می‌شد، از سوی شورای صنفی نمایش از فهرست اعلامی این اکران جا ماند اما پس از انتشار نسخه قاچاق آن به‌صورت ناگهانی وارد چرخه اکران شده و قرار است از امروز 26 فروردین‌ماه نمایش عمومی آن در سینماها آغاز شود. این خبر به همراه تیزر این فیلم به کارگردانی هومن سیدی از سوی عوامل این فیلم از جمله محسن تنابنده به اشتراک گذاشته شده است. هومن سیدی نیز در استوری خود در اینستاگرام از مردم خواست تا فیلم‌اش را در سینماها ببینند. «جنگ جهانی سوم» ششمین فیلم بلند هومن سیدی است که سال گذشته در بخش افق‌های هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و توانست دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) را کسب کند.

موسیقی و اشک
حجت اشرف‌زاده ویدیویی از حضور و اجرای موسیقی در میان کودکان مبتلا به بیماری برشی را منتشر کرده است. او در این باره نوشته است:«اشکی که ناگزیر می‌ریخت. تک تک بچه‌های گروه اشک ریختن و نواختن برای این همه صبوری که توی چشم‌های این فرشته‌های کوچیک با تن رنجور می‌دیدن. این شب‌ها همه آرزوهاشون رو مرور می‌کنن، خواسته‌هاشون رو دعا می‌کنن و بیم و امیدهاشون رو مرور می‌کنن. برای حال بهتر این فرشته‌های کوچک، هم دعا کنیم و هم برای اون دسته فرشته‌هایی که درگیر جریان سرطان و بیماری‌های خاص هستن ‌‌و از پس هزینه‌هاش برنمیان به قدر توانمون حالا هرچقدر، توی این روزهای سخت و وضعیت اقتصادی خراب قدمی برداریم.»

شکوه و جلال درک‌ناشده
علی‌اصغر عزتی‌پاک در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود از تجربه کوهنورد‌ی‌اش نوشته و در این باره آورده است:«اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم که کوه در این سه، چهار سال چه به من داده  یا آموخته، دو امر بسیار مهم به نظرم می‌رسد؛ یک، استقامت! و اینکه من بسیار قوی‌تر از آن چیزی هستم که فکر می‌کنم! (به نظرم هر چه بیش از این چند کلمه بگویم، هدر است، چراکه درکش جز به تجربه ممکن نیست!) دو، لذت فرود هیچ کم از لذت صعود نیست، به شرطی که فکر نکنی کوه فقط قله است! نکته آخر هم اینکه فکر می‌کنم رفتن به کوه علاوه بر بعد ورزشی‌اش به نحوی گریز از هیاهوی شهر و زندگی روزمره به سکوت موقر و سنگین ارتفاعات است. بنابراین هیچ‌گاه برایم قابل درک نیستند کسانی که بلندگو به دوش می‌اندازند و آن همه سکوت الهام‌بخش و ملکوتی را با آهنگ‌ها و آوازهای خنک و نابهنگام می‌خراشند و بی‌قدر می‌کنند. مطمئن نیستم، اما دلیلش شاید ناتوانی جماعت باشد از مواجهه با عظمت کوه. دریغا آن شکوه و جلال که درک‌ناشده می‌ماند!

جستجو
آرشیو تاریخی