سرطان اسرائیل

معرفی کتاب«یوسرائیل و صهیوناکراسی»

آزاده جهان‌احمدی
منتقد ادبی

آرمان قدس شریف و دفاع از مظلوم از اصولی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام‌خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب، این آرمان را برای انقلابیون تبیین کرد.
کتاب «یوسرائیل و صهیوناکراسی» اثری تحقیقی و پژوهشی به قلم سیدهاشم میرلوحی است. این کتاب که از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است با استفاده از منابع دسته اول چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس شریف و حامی اصلی آن یعنی ایالات‌ متحده‌ امریکا را برملا کرده است. این کتاب از جمله کتاب‌هایی است که در این حوزه نگاشته شده و اثری قابل اعتنا در این عرصه است. از این نویسنده پیش از این، کتاب «امریکا بدون نقاب» به همت انتشارات کیهان منتشر شده است.
نگارنده کتاب تلاش کرده است در این اثر با استفاده از آمارها و تحلیل‌ها و همچنین برای اثبات ادعاهای خویش از منابع امریکایی و صهیونیستی استفاده کند تا هیچ جای اما و اگر و حرفی برای آنان باقی نگذارد و به هیچ وجه از منابع و مأخذ ایرانی، بهره‌ای در نگارش این کتاب نبرده است. عمدتاً از دایرةالمعارف فانک و گنالز (Funk and Wagnalls) استفاده کرده است که یک دایرة المعارف امریکایی است که متعلق به یهودیان است. در این کتاب نویسنده به جای کلمه یهود، از عبارت جهود استفاده می کند که منظورش همان کلیمیان و یهودیان است.
این کتاب در بخش‌های مختلفی تنظیم شده است. کتب دینی؛ نقشه راه و ماهیت جهودان، جنایات علیه بشر و بشریت توسط جهودان صهیونیست (جنگ جهانی اول و دوم و ماجرای هولوکاست، فعالیت‌های غیرصلح آمیز اسرائیل و ترور جان اف کندی به دستور بن گورین و توسط عوامل موساد)، دموکراسی در امریکا، نوع حکومت و انتخاب رئیس دولت در انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و غیره، و نکاتی چند پیرامون وضعیت فرهنگی امریکا بخش‌هایی است که در کتاب آمده است. در پایان کتاب هم بخشی تحت عنوان ضمیمه مباحثی درباره عهد عتیق، اسامی پیامبران و مرد و زن طبق اظهارنظر یهودیان، فعالیت‌های ضدمسیح و لیست موزه‌های هولوکاست یهودیان در دنیا و تصاویری از شخصیت‌ها و جنایات صهیونیسم می‌آید. اطلاعاتی که در کتاب آمده و با توجه به اینکه عمدتاً مخاطبان با اطلاعات این چنینی تاکنون مواجه نبوده‌اند موجب جذب و غرق شدن ایشان در کتاب می‌شود. این اطلاعات می‌تواند موجبات ایجاد وحشت خواننده از این رژیم هولناک گردد.
در این کتاب خواننده با تعابیری روبه‌رو می شود که بیشتر معادلات ذهنی وی را برهم می زند و شاید در ابتدا موجب گیج شدن وی شود. به طور کلی کتاب حاضر از عنوان انتخاب شده روی جلد آن تا پایان، مملو از کشف‌های تازه است که با تصاویری که در درون متن گنجانده شده مخاطب را سطر به سطر با خود همراه می‌کند. برای نمونه، می‌گویند که امریکا را نباید ایالات متحده امریکا خواند، بلکه باید آن را ایالات متحده اسرائیل (یوسرائیل) نامید. این کتاب به بخشی از این حقایق و نیز مطالبی پیرامون این موضوع پرداخته و در این راستا از منابع امریکایی، اسرائیلی و انگلیسی استفاده کرده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی