صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

خداحافظی رضا کیانیان از فضای مجازی در واکنش به مطلبی که به نقل از او منتشر کرده‌اند. خبر مجتبی پیرزاده بازیگر «پوست شیر» درباره زمان انتشار قسمت آخر این سریال و همچنین نوشته هوتن شکیبا برای سریال «رهایم کن» و برنامه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای جاری خبرهایی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

خداحافظی کیانیان با فضای مجازی  
 طی روزهای گذشته متنی به نقل از رضا کیانیان در واکنش به خودکشی کیومرث پوراحمد در فضای مجازی منتشر شد، متنی که سر از رسانه‌های آن‌طرف آبی هم درآورد. در گفته منتسب به کیانیان آمده بود: «یکی زنگ زد پرسید پوراحمد چرا خودشو کشت؟ گفتم امروز زنده موندن تو این خراب‌آباد دلیل می‌خواد، خودکشی نه!» انتشار این خبر و دست به دست شدنش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تا جایی پیش رفت که دیگر صدای خود رضا کیانیان هم درآمد و گفت که چنین حرفی نزده و همه‌اش دروغ است! 
کیانیان در همین باره نوشته:«نمی دانم ذهن‌های بیمار چرا حرف‌های خودشان را به دیگران نسبت می‌دهند و منتشر می‌کنند. این پست یا استوری من نیست تازه دیروز یکی از دوستانم برایم فرستاد. قبل‌اش به خاطرش کلی فحش خورده بودم و کلی هم برایم هورا کشیدند. صفحه من مشخص است آدرس دارد گاهی بهتر است قبل از حکم دادن چه این طرفی و چه آن طرفی - چند دقیقه وقت بگذاریم و راست و دروغ هر مطلبی را بفهمیم. من هر چه بخواهم بنویسم، در صفحه خودم می‌نویسم نه از فحاشان می‌ترسم و نه هوراکشان مغرورم می‌کنند. سال‌هاست خودم را می‌شناسم و سعی کرده‌ام خودم باشم. آن قدر جسارت دارم حرف خودم را بزنم. به قول دوستم حبیب احمد زاده. «بلاهت داخلی و خباثت خارجی» هر دو می‌کوشند فضای جامعه را دوقطبی کنند. من از هر دو ضربه خورده ام. از هر دو طرف زخمی شده‌ام لشکرهای سایبری داخل و خارج در حال کارند. هر دو کارشان دروغ‌پردازی و شایعه‌ پراکنی‌است از هر دو بیزارم. از دروغ بیزارم. از تهمت بیزارم. از پشت هم‌اندازی بیزارم. از دو قطبی‌گری بیزارم. همیشه سعی کرده‌ام خودم باشم. راه خودم را بروم، چه فحش و ناسزا نثارم شود، چه تشویق و هورا. والسلام، نامه تمام. این آخرین پست من است. خداحافظ همگی.»


خبر پیرزاده درباره «پوست شیر»  
 مجتبی پیرزاده حضور چندانی درسریال پوست شیر نداشته، با این حال بازی‌اش مورد توجه بسیاری از مردم و حتی منتقدان قرار گرفته است. این بازیگر در تازه‌ترین پست خود در شبکه‌های اجتماعی از این گفته که کمتر از 10 روز تا پایان سریال «پوست شیر» باقی مانده، نکاتی درباره این سریال نوشته که در بخشی از آن آمده: «فصل اول سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی، تهیه‌کنندگی نوید محمودی و نویسندگی جمشید محمودی و رضا بهاروند از 30 شهریور به‌صورت اختصاصی در فیلم‌نت منتشر شد و در همان فصل نخست به پربیننده‌ترین سریال سال شبکه نمایش آنلاین تبدیل شد.» او در ادامه نکاتی درباره میزان استقبال مردم نوشته و حتی اطلاعاتی درباره بازیگران حاضر در «پوست شیر» منتشر کرده تا اگر هنوز به جمع تماشاگران پروپاقرص آن نپیوسته‌اید به سراغش بروید. آن‌طور که پیرزاده در این پست نوشته قرار است که قسمت آخر «پوست شیر» سی‌ام فروردین ماه جاری منتشر شود.


نوشته هوتن شکیبا برای «رهایم کن»  
هوتن شکیبا که چند سالی است به یکی از چهره‌های محبوب سینمایی کشورمان تبدیل شده در پستی دست به انتشار آنونس سریال «رهایم کن» زده است. او با بازنشر یکی از دیالوگ‌های این مجموعه نوشته: «ناصح به طعن گفت رو! ترک عشق کن. محتاج جنگ نیست برادر! نمی‌کنم … برادرانه حاتم و هاتف در عاشقانه» در ادامه هم به دنبال‌کنندگان این سریال نوید داده که می‌توانند 25 فروردین ماه پای تماشای قسمت نهم با صدای محسن چاوشی در شبکه نمایش خانگی بنشینند.


گشتی حوالی تئاتر
هنرمندان در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی می‌پردازند. این ویژه برنامه از دیروز (دوشنبه) آغاز شده و برای سه شب دیگر تا پنجشنبه بیست‌وچهارم فروردین ۱۴۰۲ هم ادامه دارد. در این ویژه‌برنامه که به مناسبت ماه مبارک رمضان و از ساعت ۱۷:۳۰ تا اذان مغرب برپا خواهد شد، هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، صادق کیانی‌مقدم و الهه تاجیک به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی می‌پردازند.

جستجو
آرشیو تاریخی