ایران، قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد

بازگشت با صندوقچه طلا

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا در حالی در آستانه قزاقستان برگزار شد که تیم کشورمان به قهرمانی زودهنگام این مسابقات دست یافت. شاگردان حسن رنگرز که در روز اول با کسب چهار مدال طلا ( پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم) و یک مدال نقره ( امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم) کار خود را پر قدرت آغاز کردند، در روز دوم این رقابت ها هم که پنج وزن دوم آن، دیروز برگزار شد، دو فینالیست و دو کشتی گیر در رده بندی داشتند تا 180 امتیازی شوند و به قهرمانی آسیا برسند. قهرمانی‌ای که نشان می‌دهد کشتی فرنگی کشورمان در مسیر درستی قرار دارد و با رفتن محمد بنا - آقای خاص کشتی ایران - هم در مسیر پیشرفت است و می‌تواند در ادامه حرف‌های زیادی برای گفتن مقابل رقبای خود داشته باشد. چرا که این قهرمانی در حالی به دست آمد که ایران هم به همراه چند کشور برای این رقابت‌ها از ترکیب بسیار جوان استفاده کرد اما اقتدار ایران نشان داد پشتوانه ایران قوی تر از هر زمان ممکن است.
 
محسن نژاد حذف شد
در کشتی های دیروز و در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت اما با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.
 عباسی به مدال برنز نرسید
در وزن 67 کیلوگرم، رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه 5 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباسی در این دیدار به مصاف رازاک بیشیکیف از قرقیزستان رفت و با نتیجه 9 بر صفر مقابل این کشتی گیر شکست خورد و دستش به مدال برنز نرسید تا در اولین میدان بین المللی‌اش دستش از مدال کوتاه بماند و پنجم شود.
 
ایمن طلب، نقره ای شد
در وزن 72 کیلوگرم سجاد ایمن‌طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 1 ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار فینال به مصاف ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 2 مغلوب این کشتی گیر شد و نایب قهرمان شد تا صاحب دومین مدال نقره این رقابت ها شود.
 
مهمدی، اولین برنزی ایران در قزاقستان
در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر صفر مقابل و‌هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف آکیلبک تالنتبیکوف قرقیزستانی رفت و 8 بر صفر شکست خورد و راهی رده بندی شد. مُهمدی در این دیدار به مصاف روهیت داهیا از هند رفت و موفق شد این کشتی‌گیر را با نتیجه 5 بر یک از پیش رو بردارد و گردن آویز برنز را از آن خود کند.
 
بالی پنجمین طلایی ایران شد
در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف کشتی‌گیر چینی رفت و موفق شد با نتیجه 7 بر یک پیروز و راهی فینال شد. بالی در فینال به مصاف اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان رفت و با نتیجه 7 بر 4 او را شکست داد تا پنجمین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را تصاحب کند.

 

بــــرش

رنگرز: قهرمانی کشتی فرنگی تقدیم به مردم ایران
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، درباره قهرمانی زودهنگام ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان، به ایسنا گفت:«خدا را شکر بچه‌ها نمایش خوبی در این رقابت‌ها داشتند و موفق شدیم قزاقستان میزبان را با اقتدار پشت سر بگذاریم و به عنوان نخست آسیا برسیم. قزاق‌ها سال گذشته بالاتر از ایران به عنوان نخست آسیا رسیدند اما امسال با اختلاف، پایین‌تر از ایران قرار گرفتند. ما از قبل پیش‌بینی شرایط سخت مبارزه در قزاقستان را داشتیم و خدا را شکر با نتایج خوبی همراه شد و موفق شدیم قزاقستان را که با همه توان برای دفاع از عنوان قهرمانی به میدان آمده بود ناکام بگذاریم.»او به اجرای کامل چرخه انتخابی تیم ملی برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا، اشاره کرد و یادآور شد:« ما از همان ابتدا قائل به چرخه انتخابی و رعایت عدالت و قانون در انتخاب نفرات بودیم و در ادامه نیز بر همین اساس عمل خواهیم کرد تا تمامی کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی انگیزه داشته باشند و انگیزه و توان خود را از دست ندهند. اجرای چرخه انتخابی قطعاً باعث رشد و پیشرفت هر چه بیشتر کشتی فرنگی در تمامی ابعاد خواهد شد و ما خود را ملزم به اجرای کامل آن می‌دانیم.رنگرز همچنین عنوان کرد:« این قهرمانی را به مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم. افتخار می‌کنیم که می‌توانیم با کسب نتایج خوب باعث خوشحالی مردم ایران شویم. امیدوارم در مدتی که در خدمت کشتی فرنگی ایران هستم بتوانم وظیفه‌ خودم را به بهترین نحو انجام دهم و دینم را به کشتی فرنگی ایران ادا کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی