صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

تقابل لیورپول بحرانی و آرسنال رؤیایی

آماده باش توپچی‌ها برای فتح نیمی ازمسیر قهرمانی

فائزه زمانی
روزنامه نگار

حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس امشب در آنفیلد برگزار می‌شود، جایی که لیورپول بحران‌زده از آرسنال صدرنشین پذیرایی می‌کند.
قرمزهای آنفیلد که در رده هشتم لیگ برتر قرار دارند، بعد از 2 باخت و 1 تساوی چشم به این دیدار دوخته‌اند تا 7 امتیاز اختلاف خود برای رسیدن به رده چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی در این بازی به حداقل برسانند.
در این سمت هم توپچی‌های صدرنشین که در بالای جدول با منچسترسیتی رده دومی موش و گربه بازی دارند، روی 3 امتیاز این بازی برای حفظ فاصله‌شان با سیتیزن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و قطعاً با پیروزی در بازی امشب نیمی از راه قهرمانی را طی می‌کنند. آرتتا هم اکنون با 72 امتیاز در صدر لیگ برتر انگلیس جا خشک کرده است و پپ گواردیولا همچنان در تلاش است تا با 64 امتیاز و البته یک بازی کمتر صدر را از چنگ شاگرد قدیمی‌اش دربیاورد.
آرسنال در هفته‌های اخیر لیدز و کریستال پالاس را با 4 گل در هم کوبیده است و درحالی که 5 اردیبهشت در جریان هفته سی و سوم لیگ برتر باید در اتحاد به جنگ منچسترسیتی میزبان برود، در بازی امشب سعی دارد تا با پیروزی مقابل قرمزها با یک تیر دو نشان زده و قدرت خود را به رخ سیتیزن‌ها بکشد، هرچند کار سختی در پیش دارد چون لیورپول معمولاً در قتلگاه آنفیلد تیم دیگری است.
کلوپ در بازی قبل تیمش مقابل چلسی ستارگانی مثل محمد صلاح، الکساندر آرنولد، کودی گاکپو و اندرو رابرتسون را نیمکت نشین کرد و فرصت را در اختیار بازیکنان ذخیره‌اش گذاشت.
صلاح مهم‌ترین بازیکن این فصل قرمزها با 12 گل است و باید دید در بازی مهم امشب مقابل صدرنشین لیگ در ترکیب کلوپ جایی دارد یا نه.
کلوپ درحالی در کورس نفسگیر 10 رقابت پایانی فصل پا می‌گذارد که شرایط خوبی را در هفته‌های اخیر با لیورپول سپری نکرده است و حالا برای سهمیه لیگ قهرمانان اروپا چاره‌ای جز جنگیدن با تیم‌های استون ویلا، برایتون، تاتنهام، نیوکسل و منچستر یونایتد رده هفتمی تا سومی ندارد.
دو تیم از بیست و نهم آذر 1400 تا هفدهم آبان 1401 پنج بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این میان 3 برد سهم لیورپول و 1 برد سهم آرسنال بوده است و یک بازی هم به تساوی کشیده شده است.
در دیگر بازی امروز لیگ جزیره هم لیدز و کریستال پالاس مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

 

آرتتا: توانایی پیروزی درآنفیلد بعد از 11 سال را داریم 

میکل آرتتا در نشست خبری قبل از بازی اعلام کرد تیمش توانایی پیروزی مقابل لیورپول بعد از 11 سال در ورزشگاه آنفیلد را دارد.
آرتتا در کنفرانس خبری قبل از بازی مقابل لیورپول گفت:«تا به حال در چندین استادیوم به میدان رفته‌ایم که سال‌ها در آنها پیروز نشده بودیم و موفق به برد شدیم. قادر به انجام این کار هستیم. باید بهتر باشیم، بخصوص که در نیم فصل دوم هستیم.
اول از همه ما  تیمی متفاوت هستیم  که از جایگاهی متفاوت به اینجا رسیده‌ایم. چیزی که نیاز داریم این است که  شجاع باشیم .امشب باید چنین تیمی 
باشیم.
او همچنین درباره درگیری با کلوپ در تقابل قبلی گفت:«فوتبال همین است. این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد. پس از آن درگیری، ما یکدیگر را در آغوش گرفتیم و بی‌خیال همه چیز شدیم. برای کاری که آنها انجام داده‌اند، احترام زیادی قائلم.»

 

کلوپ : نباید متکی به آنفیلد باشیم

یورگن کلوپ در نشست خبری قبل از بازی مقابل آرسنال  اعلام کرد تیمش نباید امشب فقط به آنفیلد متکی باشد.
او درجمع خبرنگاران گفت:«آنفیلد همیشه آنفیلد است؛ ما در خانه خود بازی می‌کنیم و باید متناسب با آن عمل کنیم.ما همیشه به آنفیلد نیاز داریم؛ این واضح است، اما نباید فقط به آن متکی باشیم.این طور نیست که فکر کنیم چون در خانه بازی داریم باید برنده شویم. اما خب بر کسی پوشیده نیست که ترکیب بازیکنان و تماشاگران‌مان فوق‌العاده است.
باید لحظات خوبی را در این بازی خلق کنیم، خوب بجنگیم و حفظ توپ داشته باشیم. اگر به بازی با چلسی دقت کنید، توپ را می‌گرفتیم و سپس به آن‌ها تقدیم می‌کردیم؛ بازی خسته‌کننده شده بود. من دوست دارم هر بازی شور و اشتیاق داشته باشیم. اگر برنده شویم می‌توانیم به 4 امتیازی منطقه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برسیم. ما به منچسترسیتی باختیم و حالا باید در این مسابقه پیروز شویم.
میکل آرتتا چند سالی است که در تلاش ساختن تیمش بوده و نتایج آن بسیار چشمگیر است. فکر می‌کنم میکل لیاقت هر دقیقه‌ای را که در آرسنال بود داشت.
 اکنون ببینید آنها کجا هستند؛ نقل‌وانتقالات خوبی را انجام دادند، بسیار باثبات هستند و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند. اینها چیزهایی است که شرایط‌شان را به خوبی توصیف می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی