صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اولین محک آسیایی مربیگری رنگرز در قزاقستان

کشتی فرنگی تنها به دنبال قهرمانی

شاگردان حسن رنگرز از امروز در حالی جدال خود برای کسب قهرمانی آسیا در قزاقستان را آغاز می‌کنند که سال گذشته تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود.
مراسم قرعه‌کشی این رویداد دیروز در آستانه برگزار شد و طبق برنامه پویا دادمرز در 55 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو، ناصر علیزاده در 77 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلو به مصاف حریفان می‌روند که سه نفر از آنها در مسابقات جهانی 2022 بلگراد عضو تیم ملی بودند.
در روز دوم (21 فروردین) هم مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، رضا عباسی در 67 کیلو، سجاد ایمن‌طلب در 72 کیلو، علیرضا مُهمدی در 82 کیلو و مهدی بالی در 97 کیلو به مصاف حریفان می‌روند. از این جمع فقط محسن‌نژاد در مسابقات جهانی بلگراد تیم ملی را همراهی کرد که دستش از کسب مدال جهانی کوتاه ماند. سایر نفرات سابقه حضور در مسابقات جهانی را ندارند.
این تیم متشکل از نفرات برتر رقابت‌های قهرمان کشوری رضا عباسی، سجاد ایمن‌طلب، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مُهمدی و مهدی بالی و  بقیه از تیم 18 نفره اعزامی به تورنمنت کرواسی انتخاب شده‌اند.
تیم ملی فرنگی ایران سال گذشته با هدایت محمد بنا در اولانباتور مغولستان هرچند مدال‌های باکیفیتی به دست آورد اما نتوانست قهرمان آسیا شود. تیم او در دوره گذشته ، همه نفرات اول جام تختی را با خود به آسیایی برد که محصول آن 4 طلا ، یک مدال نقره  و 2 برنز بود. این تیم با 176 امتیاز بعد از قزاقستانِ 190 امتیازی، جایگاه دوم آسیا را به خود اختصاص داد.
حالا حسن رنگرز که با قهرمانی در امیدهای جهان و جام‌جهانی آذربایجان، استارت خوبی داشت، به دنبال جبران نایب‌قهرمانی سال گذشته است که البته تحقق این امر در قزاقستان کار ساده‌ای هم نخواهد بود. قزاق‌ها امسال در خانه خود به دنبال تکرار قهرمانی سال قبل هستند.
 

 

میرزازاده: اردوهای سختی داشتیم

امین میرزازاده، کشتی‌گیر وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی که امید زیادی به کسب مدال طلا از سوی اوست، با توجه به اردوهای پشت سرگذاشته می گوید:« اردوهای تیم ملی در ایام نوروز سختی‌های خاص خودش را دارد ولی امیدواریم با کسب مدال طلای آسیا دل مردم را شاد کنیم.»

محمدی: برنزم را به طلا تبدیل می‌کنم
ایمان محمدی فرنگی‌کار وزن 63 کیلو هم امروز روی تشک می‌رود. او در خصوص این مسابقات بیان کرد:«شرایطم خوب است. چند نفر از رقبایم در آسیا را قبلاً برده‌ام ولی یکی دو حریف خوب دارم، یکی هند و دیگری قزاقستان. به دنبال این هستم که ان‌شاءالله برنز سال گذشته را طلا کنم. البته داوری در قزاقستان ممکن است کشتی‌گیران را اذیت کند ولی ما خوب تمرین کرده و حریفان را آنالیز کرده‌ایم. من نیز سعی می‌کنم جوری کشتی بگیرم که نتیجه مسابقه به مرحله‌ای نرسد که داور تعیین‌کننده باشد.»

 

کشتی گیران حریفان خود را شناختند

مراسم قرعه کشی سی و سومین دوره برگزار شد و ملی پوشان رقبای خود را شناختند. در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  به مصاف برنده مبارزه میان تایگاه اونیشی از ژاپن - مصطفی الکوادی از اردن می رود. در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه میان نیراج از هند -استان کادیروف از قرقیزستان می رود .در وزن 77 کیلوگرم - امین کاویانی نژاد در دور نخست به مصاف ساجان از هند می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد و - با ریو لیو از چین مبارزه می‌کند .در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار میان ماساتو سومی از ژاپن و سید اسلام الدین اویلیکوف از ترکمنستان می رود. در نهایت در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده کشتی میان سوتا اوکومورا از ژاپن و مین سئوک کیم از کره جنوبی مصاف می دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی